به گزارش ایرنا محمد بیرجندی شنبه شب در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد در خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه جوامع روستایی و عشایری در این آسیب مورد غفلت قرار گرفته است.
وی بر ارائه برنامه های پیشگیرانه و مبارزه جدی با مواد مخدر در این جوامع تاکید کرد و افزود: این امر باید مورد توجه جدی مسئولان و همچنین سمن ها و سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.
وی بر شفاف سازی اطلاعات و صادق بودن با مردم تاکید کرد و گفت: هر فرد باید یک رسانه اجتماعی شود، آموزش، آگاه کردن و در اختیار قرار گذاشتن اطلاعات باید جزء ماموریت های مسئولان و همچنین سمن ها باشد.
وی افزود: در حوزه اجتماعی نیاز به اعتماد اجتماعی است که باید برای این امر بستر ها را فراهم کنیم و سازمان های مردم نهاد فرصت همکاری و مشارکت را داشته باشند و از این ظرفیت باید بهره ببریم.
مدیر کل توسه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با بیان اینکه 25 درصد مدیریت مصرف مواد مخدر را باید در جامعه کاهش دهیم گفت: در سطح ملی، منطقه ای، محلی نیاز به عزم، اراده، انسجام، دستور کار ویژه، نقشه عملیاتی و راهبری داریم.
بیرجندی اظهار کرد: دولت و سازمان های مردم نهاد همچون دو بال هستند که باید با همکاری و مشارکت این بحران را مدیریت کنند و هر کدام به تنهایی نیز نمی تواند این امر را انجام دهند، باید از ایده و طرح های سمن ها استفاده کنیم.
وی افزود: هم اکنون به دنبال محدود کردن ها نیستیم، باید به دنبال مشارکت سازمان های مردم نهاد باشیم و برای کاهش آسیب اعتیاد در جامعه تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات بسیار خوبی در این راستا وجود دارد افزود: در این زمینه تفاهم نامه های مالی با دستگاه هایی از جمله فنی و حرفه ای، صندوق کار آفرینی امید بسته شده است که استان ها تلاش کنند تا سهم اعتباری خود را دریافت کنند.
وی افزود: با صندوق کار آفرینی امید 100 میلیارد ریال تفاهم نامه در راستای ایجاد اشتغال بسته شده است تلاش کنید تا سهم خود را در این خصوص جذب کنید.
تاکنون آمار دقیقی از شمار معتادان در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی ارائه نشده است اما گفته شده است حدود 10 درصد از جمعیت استان معتاد هستند.
خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.