به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز شه شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: تلاش داریم تا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اختلاف آمار تعیین تکلیف شود.
وی افزود: آمار بیسواد استان در نتایج سرشماری سال 95 با شمار بیسوادانی که ما در اختیار داریم اختلاف فاحش دارد که ما تقاضا داریم تا لیست بی سوادان که مرکز آمار اعلام کرده در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانید برای جذب آنان برنامه ریزی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: هنوز این لیست در اختیار قرار نگرفته است.
وی درباره ارزیابی خود در وجود اختلاف در این آمار گفت: شمار افراد بی سواد استان که در طرح سرشماری عنوان شده، به صورت خوداظهاری است و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

* جذب والدین بی سواد اولویت مهم سوادآموزی
حاتمی در بخش دیگر سخنان خود در باره اولویت های استان برای سوادآموزی گفت: یکی از اولویت های ما در سوادآموزی، جذب والدین بی سواد دانش آموزان است.
وی افزود: در سال گذشته شماری از این والدین در برنامه های آموزش زیر پوشش قرار گرفتند و امسال نیز پیگیری می شود.
حاتمی با بیان اینکه آموزش به بزرگسالان شیوه و رسم خاص می طلبد اظهار کرد اگر در این زمینه از توان افراد باتجربه استفاده شود زودتر به نتیجه می رسیم.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز یادگیری و یاددهی یکی از برنامه هایی است که برای ارتقای سواد در این استان در دستور کار است و امسال بنا داریم تا در هر شهرستان یک مرکز یادگیری و یاددهی ایجاد شود.

* دهیاری ها 13.16 میلیارد ریال به مدارس روستایی کمک می کنند
مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رویکرد ما حمایت از بهبود وضعیت آموزش است گفت: در روستاها دهیاران مکلف شده اند که دست کم 10 میلیون ریال به مدارس روستا کمک اعتباری داشته باشند.
عبدالله قدرتی اظهار کرد: یکهزار و 316 باب آموزشگاه در روستاهای استان دایر است که هر دهیار باید از اعتبارات دهیاری مبلغی را برای کمک به این مراکز اختصاص دهد.
وی افزود: بر این اساس برآورد می شود 13 میلیارد و 160 میلیون ریال از منابع دهیاری ها به مدارس و آموزش در روستاها اختصاص یابد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.