مسلم محمدیاران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نبود برخی علائم و نبود گاردریل در این مسیر سبب کاهش ایمنی تردد ها و بعضا وقوع حوادث ترافیکی شده است از این رو، به شرکت زیر ساخت مهلت داده شده است تا این نقایص را تا 2 ماه دیگر برطرف کند.
وی تصریح کرد: در این زمینه بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.
کنار گذر شمالی بجنورد به طول 20 کیلومتر در دولت نهم کلنگ زنی شد و تاکنون به اتمام نرسیده است.

* محور بجنورد-جنگل گلستان محور پرتصادف استان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد، در بخش دیگر سخنان خود در باره ارزیابی ها در ایمنی جاده ها در استان گفت: یکی از محورهای پرتصادف استان محور بجنورد-جنگل گلستان است که نیاز است اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی تردد در این مسیر انجام شود.
وی، نصب علائم جاده ای و نصب دوربین های کنترل سرعت در این مسیر را از جلمه اقدامات برای ایمنی سفرها عنوان کرد.

* فروش محصولات کشاورزی در حاشیه جاده ها
محمدیاران، فروش محصولات کشاورزی در حاشیه جاده ها از چالش های مهم در تردد در جاده های استان عنوان کرد و گفت: عرضه محصولات کشاورزی در حاشیه جاده علاوه بر اینکه جان روستاییان را به خطر می اندازد، سبب بروز تصادف در جاده ها و به خطرافتادن جان سایر عابران و کاربران جاده می شود.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید مکانی ایمن برای عرضه محصولات کشاورزی شناسایی و مشخص شود و فروشندگان محصولات کشاورزی در آن مکان ها مستقر شوند.
وی در باره ایمنی تردد در محورهای روستایی اظهار کرد: ایمنی تردد در جاده های روستایی نیز بعضا به علت نبود علائم راهنمایی و رانندگی با مشکل روبه رو است و البته حضور پلیس راه نیز در این محورها باید تقویت شود.

*ایمن سازی مناطق مسکونی روستایی حاشیه جاده ها
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد گفت: ایمنی جاده ها در مسیر مناطق مسکونی روستایی نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای مثال، روستای الله وردیخان در حریم شهر بجنورد یکی از مناطق پر حادثه است که ایمن سازی این منطقه مسکونی باید در دستور کار قرار گیرد.
محمدیاران، بر جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و برخورد با ساخت وساز در حریم جاده ها و برخورد با عاملان ایجاد دسترسی های غیرایمن به جاده ها را مورد تاکید قرار داد.
به گفته وی 337 نقطه حادثه خیز و 96 نقطه پرتصادف در جاده های خراسان شمالی شناسایی شده است.
استان خراسان شمالی در حدفاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده و به همین منظور سالانه میلیون ها مسافر و زائر از محورهای ارتباطی این استان گذر می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.