به گزارش ایرنا دکتر ابراهیم گلمکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: یکی از مزایای طح تحول سلامت در کشور حدف پدیده زیر میزی است که هم اکنون ادعا داریم دریافت وجوه غیر متعارف در استان به صفر رسیده است و اگر مواردی نیز گزارش شود برخورد جدی می شود.
وی اظهار کرد: در سال جاری در خصوص زیر میزی هیچ گزارشی دریافت نشده است، در سال اول اجرای طرح تحول سلامت و همچنین پارسال چندین مورد گزارش شده بود که حتی در دو مورد منجر به تعطیلی سه ماه مطب پزشک نیز شد.
وی در خصوص عمل سزراین که در سال های گذشته در این مورد بعضا زیر میزی صورت می گرفت گفت: هم اکنون عملکرد زایشگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح استان از نظر زایمان به روش طبیعی و سزارین سنجیده می شود و اگر یک پزشک یا مراکز درمانی از این نظر طبق نرم و شاخص نباشد برخورد می کنیم و حتی بیمارستان نیز امتیاز خود را از دست می دهد که در نهایت با پزشک معالج برخورد خواهد کرد.
وی افزود: طبق ارزیابی و سنجش از پزشکان در مطب ها نیز به صورت دوره ای بازدید خواهد شد که اگر فعالیت ها آنان طبق نرم هاو شاخص ها نباشد پیگیری خواهد شد.
* پزشکان و پرستاران خراسان شمالی یک هزار و 100 میلیارد ریال از بیمه مطالبه دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراکز درمانی این استان یک هزار و 100 میلیارد ریال از بیمه مطالبه دارند گفت: این میزان مطالبه مربوط به 11 ماه است.
گلمانی افزود: با وجود مطالبات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ازنظر پرداخت حق و حقوق کارکنان جزء دانشگاه های برتر است که هم اکنون تلاش می شود مطالبات همکاران به موقع پرداخت تا موجب انگیزه بیشتر در آنان شود.
وی اظهار کرد: در حوزه بخش خصوصی، پیمانکاران و دارو خانه ها نیز مطالبه وجود دارد که متاسفانه داروخانه ها اول برای تهیه دارو هزینه می کنند که پرداخت دیر هنگام در این خصوص برای آنان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
گلمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 60 درصد اعتبارات این دانشگاه صرف فرانشیز بیماران شده است گفت: در اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیماران از 37 درصد پرداختی به پنج درصد رسید که در این بخش موفق بوده ایم.
وی افزود: 40 درصد اعتبارات دانشگاه نیز برای راه اندازی بخش اورژانس، کلینیک های تخصصی، تجهیزات پزشکی و سایر موارد هزینه شد و بخش کمی نیز برای کارانه پزشکان در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: در حوزه روستاها نیز ایجاد خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی، نوسازی این مراکز، جذب پزشک و سایر انجام شده است.
وی با بیان اینکه ماندگاری پزشکان متخصص در استان بیش از گذشته شده است گفت: هم اکنون 254 پزشک متخصص در این استان داریم که نسبت به سه سال گذشته افزایش یافته است، 30 درصد متخصصان در مراکز درمانی استان در دولت یازدهم جذب شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص اینکه در سال های گذشته برخی از بیماران برای درمان به سایر استان ها سفر می کردند گفت: با ایجاد دو بیمارستان جدید در استان و جذب پزشکان متخصص در رشته ها مختلف هم اکنون سفر به سایر استان ها کاهش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از سفر پروفسور سمیعی در 11 شهریور ماه به این استان خبر داد و گفت: برنامه های مختلفی از جمله مراسم روز پزشک، گردهمایی نخبگان و دانشجویان با حضور پروفسور سمیعی در این استان برگزار می شود.
گلمکانی افزود: برنامه ای برای معاینه بیماران با حضور پروفسور سمیعی در این استان نداریم و از رسانه های می خواهیم تا این امر را اطلاع رسانی کنند تا در این خصوص تقاضا نداشته باشیم.
پروفسور سمیعی از پزشکان سرشناس ایران است که هم اکنون در آلمان اقامت دارند.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.