به گزارش ایرنا، محمدعلی عباس زاده به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:
شهرداری بجنورد حدود 170 میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهی دارد و قرار است بخشی از این بدهی با واگذاری زمین، تهاتر شود.
عباس زاده تصریح کرد: زمینی به وسعت 6 هزار و 700 مترمربع در حوالی دادسرای بجنورد بابت بدهی های شهرداری بجنورد به سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود.
وی خاطرنشان کرد: مابقی بدهی شهرداری بجنورد نیز قرار است به صورت اقساطی پرداخت شود.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت الیاف شیروان نیز 110 میلیارد ریال بدهی دارد و بدهی شرکت لوله گستر نیز حدود 40 میلیارد ریال است.
وی درباره راه کارهای قانونی برای دریافت این مطالبات گفت: بر اساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد ما همکاری با سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تاکنون تلاش شده است تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.

* پرونده های درمان الکترونیکی می شود
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به طرح الکترونیکی کردن پرونده های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تمام دفترچه های فیزیکی درمان حذف می شود و جامعه هدف ما در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی تنها با داشتن کد ملی می توانند خدمات دریافت کنند.
عباس زاده اظهار کرد: روند الکترونیکی کردن دفترچه های درمانی تامین اجتماعی تا پایان سال 96 برای دریافت خدمات از مراکز غیرملکی این سازمان تکمیل می شود.
وی درباره اقدامات انجام شده در این اداره کل طی سال گذشته گفت: سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال برای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت و بیمه بیکاری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت بابت تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان هفت میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: به طور میانگین هر ماه هم 140 میلیارد ریال بابت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.
عباس زاده خاطرنشان کرد: پارسال 100 میلیارد ریال برای بیمه بیکاری پرداخت شده است و بیش از 180 هزار دفترچه تامین اجتماعی در استان صادر شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنان خود به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح هزینه های تامین اجتماعی را افزایش داد با این وجود این هزینه ها تامین شد تا بیمه شدگان از مزایای طرح بهره مند شوند.

*خرید 14.16 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست به جذب 6 پزشک متخصص در این سازمان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز شماری پزشک متخصص در این سازمان جذب می شود.
داود احمدیان ارتقای هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی را از دیگر برنامه های امسال عنوان کرد و افزود: خرید تجهیزات جدید نیز بر اساس اولویت در دستور کار امسال قرار دارد.
به گفته وی پارسال 14 میلیارد و 160 میلیون ریال برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
بر اساس این گزارش جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در خراسان شمالی شامل 112 هزار نفر بیمه شده و بیش از 13 هزار نفر مستمری بگیر است که با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 330 هزار نفر می رسد.
***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.