محمدتقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دستگاه قضا نیز در این باره به این نتیجه رسیده که اتهامات عنوان شده در پرونده های مزبور، از مصایق جرم نبوده است.
وی افزود: بر این اساس شمار پرونده های انتخاباتی مسئولان دولتی در این استان بشدت کاهش یافت و قریب به اتفاق مسئولان دولتی خراسان شمالی از ارتکاب جرم های انتخاباتی تبرئه شدند.
ایرانی اظهار کرد: عمده تخلفی که در این پرونده ها برای فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه های دولتی این استان عنوان شده بود، بیان دستاوردها و تبیین عملکرد دولت بود که بزعم ما، این اقدام به هیچ عنوان تخلف و جرم نبوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: کارمندان دولت در خارج از ساعات اداری می توانستند نسبت به تبیین عملکرد دولت برای مردم مبادرت داشته باشند و یا در ساعت اداری می توانستند مرخصی گرفته و به فعالیت های انتخاباتی بپردازند.
ایرانی تاکید کرد: آنچه که با عنوان تخلف سبب تشکیل پرونده های انتخاباتی برای این مسئولان دولتی شده، تنها گزارش عملکرد و بیان دستاوردهای دولت بوده است که این افراد بر اساس وظیفه و رسالت، انجام داده اند.
وی گفت: با رایزنی های انجام شده، خوشبختانه دستگاه قضا همکاری خوبی در رسیدگی به این پرونده ها داشته و بر این اساس قریب به اتفاق مسئولان دولتی خراسان شمالی از اتهامات انتخاباتی تبرئه شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با این رویکرد دستگاه قضا، شمار مسئولان که به عنوان متخلف انتخاباتی در دستگاه قضا پرونده داشتند به سه چهار مورد کاهش یافت.
وی افزود: در میان این افراد فرماندار و بخشدار نیز هست که البته این تخلف ها هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته و مهم نبوده است.

*اعتراض انتخاباتی نامزدها، تغییری در نتایج انتخابات ایجاد نمی کند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بجنورد هنوز به نتایج انتخابات معترض هستند گفت: پرونده انتخاباتی بسته شد و اعتراض نامزدها، تغییری در نتایج انتخابات ایجاد نمی کند.
ایرانی اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی بجنورد اعلام کرده اند که نسبت به نتایج انتخابات اعتراض دارند و بر این اساس به کمیسیون اصل 90 شکایت می کنند.
وی افزود: این نامزدها مدعی هستند در روند برگزاری انتخابات تخلف صورت گرفته است، البته اعتراض حق قانونی این افراد است اما از نظر ما نتیجه انتخابات قطعی و نهایی شده و اعتراض های خارج از موعد مقرر که قانونگذار مشخص کرده تغییری در نتیجه ایجاد نمی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون، اعتراض های نامزدهای انتخاباتی در موعد مقرر در هیات نظارت بر انتخابات استان و نیز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بررسی شده ونتایج انتخابات شهر بجنورد در هر 2 هیات به تایید نهایی رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اعتراض های انتخاباتی در قالب پرونده انتخاباتی در هیات نظارت پایان یافته و رسیدگی نمی شود بر فرض پس از این اگر اسناد و مدارکی ارائه شود براساس قانون هر شهروندی می تواند علیه اعضا در هیات حل اختلاف استان اقامه شکایت کند و آنجا مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت اعراض هرگونه تخلف می تواند به سلب عضویت اعضا یا حتی انحلال شورا منجر شود که این امر عمومی و مستمر هست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تاکیدکرد: شکایت نامزدهای معترض، چه به دستگاه قضا برده شود و چه به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برسد، دیگر در لیست پرونده انتخابات گنجانده نمی شود زیرا نتیجه انتخابات به تایید نهایی هیات نظارت رسیده و پرونده انتخابات بسته شده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** تنظیم کننده: سیدحسین قدسی انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.