سرهنگ موسی الرضا حیاتی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه همه ساله در این منطقه حریق انجام می گیرد اظهار کرد: حریق از سوی مسافران گذری گزارش که با کمک نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در اطفای حرق، از گسترش آن جلوگیری شد.
وی ارزش ریالی خسارت وارد شده را 60 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه خوش آب و هوا است نیاز است برای حفظ خاک، تامین آب و گردشگری عوامل محلی و مردم توجه وِیژه ای به این منطقه داشته باشند.
حیاتی افزود: با توجه به فصل تابستان و وقوع آتش سوزی ها برای حفاظت از منابع طبیعی، به همکاری صمیمانه دستگاه های دولتی و مشارکت جوامع محلی برای پیشگیری از هرگونه حوادث در سطح اراضی استان نیاز است.
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
گردنه زیبای پلمیس در حدفاصل اسفراین – بجنورد در پیچ و خم های رشته کوه آلاداغ از زیباترین تفرجگاه های بین راهی استان خراسان شمالی محسوب می شود.
این تفرجگاه با چشم اندازهایی زیبا در هر فصل از سال چهره ای دیگر می نماید و مسافران و گردشگرانی را که از این محور عبور می کنند بی اختیار برای لحظاتی به تماشای طبیعت دل انگیز خود می خواند.
این گردنه در 30 کیلومتری شمال غربی شهرستان اسفراین و در مسیر بجنورد واقع است.
شهرستان 127هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و دارای حدود 420هزارهکتار مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.