مینا هاشمی مرغزار سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای چهارهزار نفر در 300مدرسه،422 نفر در هتل ها، 360 نفر در میهمان پذیرها، 36نفر در هتل آپارتمان ها، هزار و 500 نفردر کمپ های گردشگری و مابقی هم در سایر مهمانسراهای استان امکانات اقاماتی فراهم شده است.
وی افزود: هتل های استان خراسان شمالی برای رفاه حال مسافران نوروزی که به این استان سفر می کنند 40 درصد تخفیف درنظر گرفته اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای مسافران در نوروز امسال گفت: همزمان با تحویل سال 96 مراسم استقبال از مسافران در فرودگاه بجنورد و پلیس راه استان برگزار شد.
وی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام را اجرای نوروزگاه در عمارت مفخم بجنورد و رباط قره بیل در چمن بید به مدت 6 شب، برپایی نمایشگاه صنایع ستی در نقاط مختلف استان و طرح کارگاه گردی صنایع دستی برای مسافران دانست.
هاشمی با بیان اینکه برنامه متعددی برای روزهای نوروز 96 درنظر گرفته شده است افزود: برای معرفی جاذبه های گردشگری خراسان شمالی 120هزار اقلام تبلیغاتی و معرفی جادذبه های استان برای مسافران نوروزی تهیه شده است.
به گزارش ایرنا استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد که به گنجیه فرهنگ ها و رنگین کمان اقوام مشهور است. این استان دارای جاذبه های طبیعی ،تاریخی و گردشگری فروانی است .
خراسان شمالی به دلیل قرارگرفتن در مسیر ارتباطی استان های شمالی کشور و مشهد مقدس سالانه در ایام نوروز محل گذر شمار زیادی از مسافران نوروزی است که مسئولان تلاش می کنند با معرفی ظرفیت ها گردشگری و تجهیز زیر ساخت های گردشگری، این استان را از معبر گردشگران به مقصد گردشگران تبدیل کنند.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.