معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با اعتبارات جبران خسارات سیل در طول چهار کیلومتر از مسیر مزبور اجرا  می شود که انتظار می رود این عملیات در ۶ روز به پایان برسد.

وحید واسطه در خصوص جاری شدن سیلاب های اخیر در شهر زیارت شیروان و تجمع آب در زیرگذر حسین آباد، گفت: تا ۴۰ سال پیش در پایین دست شهر زیارت، کشتزارهای زیادی وجود نداشته و شیب زمین کم بوده و سیلاب ها به صورت شاخه ای پخش ‌شده و راه خود را پیدا می کرده است اما به تدریج با توسعه اراضی کشاورزی، بخش زیادی از آبراهه های بین شیروان - بجنورد نیز به زیر کشت رفته و شرایط منطقه تغییر کرده است.  

وی با اشاره به کم سابقه بودن سیلاب های پرحجم روزهای اخیر در ۳۰ سال گذشته، افزود: با توجه به محدود شدن آبراهه های متعدد این منطقه به تنها ۲ شاخه در شرایط کنونی، بروز هر سیلابی می تواند خطرآفرین شده و مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: شهر زیارت نیز یکی از مسیرهای عبور آب زیرگذر حسین آباد است که با توجه به لایروبی نشدن مسیر عبور آب، بخشی از آب سیلاب ها نیز در جنوب این شهر تجمع پیدا می کند که ضروری است ساکنان این منطقه همکاری لازم را برای ساماندهی مسیر عبور سیلاب داشته باشند.

واسطه،  طول آبراه زیارت تا رودخانه اترک را که شامل مسیر اصلی است ۱۷ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در شرایط کنونی بیشترین خسارت ناشی از سیلاب متوجه اراضی کشاورزی منطقه می شود اما زیرساخت های اصلی جاده شیروان - بجنورد را تهدید نمی کند.

جاری شدن سیلاب، چهارم اردیبهشت ماه، موجب آبگرفتگی و انسداد ۴ روزه زیرگذر روستای حسین‌آباد در ۱۵ کیلومتری غرب شیروان شد، که به دنبال آن یک خودرو ۲۰۶ که سرنشینان آن اعضای یک خانواده چهار نفره بودند و نیز یک دستگاه تراکتور در تالاب ایجاد شده در این محل گرفتار آمدند، که با کمک نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.