رضا استاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی این زندانیان جرایم غیرعمد که هم اکنون در زندان ها تحمل حبس می کنند مرد هستند.

وی افزود: این تعداد زندانی ۵۰ میلیارد ریال بدهی دارند که از شکات نیز می خواهیم بخشی از میزان نقدی جریمه ها را تخفیف دهند.

وی اظهار داشت: در آستانه نوروز تمام زنان زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

استاجی گفت: مجموعا هفت زن به دلیل جرایم غیرعمد و بدهی در زندان های استان تحمل حبس می کردند که با کمک خیران از زندان رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زندانی زنی به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس نیست، افزود: زنان زندانی چهار میلیارد ریال بدهی داشتند که بدهی آنان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به تسویه شد.

استاجی اظهار داشت: مشارکت بانوان در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در سال گذشته بسیار مناسب بود که امسال نیز از این قشر تاثیرگذار می خواهیم که مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در سال گذشته ۲۹۴ زندانی جرایم غیر عمد با میزان بدهی ۲۲۰ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند.

وی بر مشارکت رسانه ها و صدا و سیما و همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای برگزاری جشن های گلریزان به صورت مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: خیّران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری‌ها با قوت بیشتر ادامه یابد.

متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۳ مددجو است که این میانگین در کشور ۲۶۹ نفر است.
در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین ونیکوکاران به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد می باشد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.