مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی روز سه شنبه با اشاره به پایان اجرای طرح سبز شبکه توزیع برق استان، اظهار داشت: عملیات عایق‌دار کردن تمامی شبکه های سیمی فشار ضعیف استان، پایداری شبکه در شرایط آب و هوایی نامناسب را در پی دارد.

علیرضا صبوری افزود: اجرای این طرح صدمات ناشی از آسیب به حیوانات و پرندگان، حوادث برق گرفتگی، سرقت تجهیزات و نارضایی اجتماعی را به کمترین رسانده و کاهش زمان خاموشی های برق را موجب می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی، کاهش نرخ خاموشی ها، بویژه خاموشی های ناخواسته ناشی از حوادث و ضرورت ایمن سازی شبکه های توزیع برق در بخش فشار ضعیف یکی از ارکان اساسی و اهداف این شرکت در برنامه ریزی ها محسوب می شود.  
صبوری به مزایای استفاده از کابل های روپوش دار اشاره کرد و گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق گرفتگی، کاهش تلفات انرژی با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، تنها بخشی از این مزایا به شمار می رود.

 وی انجام این حجم از فعالیت را، به عنوان اولین استان سبز در بخش شبکه فشار ضعیف، تحولی بزرگ در استقرار شبکه سبز و ایمن در استان دانست.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.