بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشکده علوم پزشکی اسفراین در ظهر پنجشنبه با مثبت شدن آزمایش ۸ نفر دیگر در این شهرستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۳ نفر رسید و ۳ تن نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

فرماندار اسفراین پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در بخش بام و صفی آباد نیز که با خراسان رضوی هم مرز است و ترددهایی از این مسیر به بخش بام و صفی آباد و اسفراین وجود دارد، اقدامات لازم برای پایش بیشتر بر ترددها آغاز شده است.  

طاهر رستمی افزود: در سطح شهر نیز با وجود لغو مصوبه محدودیت ساعات کاری اصناف که براساس تصمیمات ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفت، بازرسان کمیته امنیت و بهداشت هر روز در بازار حضور دارند و در صورت مشاهده تراکم جمعیت در واحدهای صنفی تذکر می دهند و در صورت رعایت نشدن برخورد قانونی می کنند.

وی گفت: نوروز امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا، متفاوت تر از سالهای پیش است،  مردم باید با پرهیز از مسافرت و بازگشت از سایر استانها به اسفراین، زنجیره انتقال ویروس در این شهرستان را قطع کنند.

وی افزود: مسافرت ها سبب ادامه چرخه انتقال ویروس از افراد ناقل بیماری که هیچ علامتی ندارند به دیگران می شود و این امر سبب افزایش آمار مبتلایان در شهرستان خواهد شد.

فرماندار اسفراین با دعوت از مردم برای در خانه ماندن برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری مردم است.

برخی از مردم کرونا را جدی نگرفته اند
رستمی گفت: با وجود هشدارهای داده شده برای پرهیز از حضور در تجمعات و خیابانها، هنوز بخشی از مردم این موضوع را جدی نگرفته اند و با رعایت نکردن به توصیه های بهداشتی در روزهای پایانی سال در تجمعات پرتعداد خیابانها و بازار حضور دارند و به چرخش انتقال ویروس کمک می کنند.

فرماندار اسفراین با بیان اینکه مهمترین اصل در قطع چرخه انتقال ویروس کرونا،  پرهیز از حضور در اجتماعات است، افزود: اگر همراهی مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس نباشد، تلاش های مجموعه بهداشت و  درمان شهرستان به تنهایی اثرگذار نخواهد بود.

افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی
 فرماندار اسفراین گفت: تمام تلاش خود را برای تامین زیرساخت های درمانی شهرستان انجام داده ایم و اکنون ۲ بخش بیمارستان امام خمینی(ره)  به بحث کرونا اختصاص یافته و کلینیک تخصصی شهرستان نیز تجهیز و به ظرفیت تخت های بیمارستان شهرستان افزوده شده است.

رستمی با اظهار امیدواری نسبت به همکاری مردم برای نرسیدن شهرستان به وضعیت اضطرار، افزود: بیمارستان تک تخصصی شهرستان (بلوک زایمانی) و یک ورزشگاه نیز برای شرایط اضطراری بحران کرونا در اسفراین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در روستاها نیز ستاد پیشگیری از شیوع کرونا تشکیل شده و معابر و مناطق شلوغ ضدعفونی و مسافران ورودی به روستاها از مبادی خراسان رضوی کنترل می شوند.

اکنون ۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان امام خمینی اسفراین بستری هستند و ۱۱ نفر نیز به صورت سرپایی به درمان خود ادامه می دهند.

شهرستان ۱۳۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد و از جنوب به شهرستان های سبزوار و جوین در خراسان رضوی متصل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.