طاهر رستمی،  پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان اسفراین اظهار داشت: برای حفظ سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و با متخلفان از اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به شدت برخورد می شود.

وی افزود: سوختگیری خودروها در جایگاه ها، باید تنها توسط متصدیان پمپ بنزین صورت شود و در صورت سرپیچی آنان از این اقدام، پمپ بنزین پلمب می شود.

رستمی گفت: بانک ها و صندوق های قرض الحسنه نیز باید برای جلوگیری از ازدحام و تجمع ارباب رجوع، سامانه های نوبت دهی خود را فعال تر کنند.

فرماندار اسفراین با اشاره به تشکیل ستاد مردمی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مناطق روستایی با محوریت شوراها، دهیاران و معتمدان محلی افزود: هیچ مسافری در این شهرستان خدمات اقامتی دریافت نمی کند مگر در شرایط خاص و با انجام غربالگری و رعایت نکات ایمنی، که البته توقف هم باید کوتاه باشد.

رستمی گفت: تمام دستگاه های اجرایی ملزم به تامین نیازهای دانشکده علوم پزشکی اسفراین هستند و هیچ اهمال کاری در این خصوص پذیرفته نیست.

وی از دستگاه های اجرایی خواست فعالیت های غیرضروری خود را تعطیل کنند و دستگاه های خدمات رسان از اعزام ماموران وصول مطالبات آب، برق،  گاز و مخابرات به در منازل مردم خودداری کنند.

فرماندار اسفراین از راه اندازی ایستگاه سنجش سلامت مسافران در محل  پلیس راه ایرج با هدف غربالگری مسافران در محور اسفراین - بجنورد خبر داد و از مردم خواست برای سلامت خود و عزیزانشان توصیه های کارشناسان بهداشت و درمان را جدی بگیرند و هریک به عنوان سفیر سلامت مسئولیت سلامت خود و خانواده را بر عهده بگیرند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا روز سه شنبه ۸ تن در شهرستان اسفراین به ویروس کرونا مبتلا شده بودند که روز گذشته یکی از این مبتلایان جان خود را از دست داد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری  اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.