علی اصغر هدایتی جمعه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مشکلات بسیاری از کسب و کارها، نظام بانکی استان وظیفه خود می‌داند هرگونه همکاری لازم را با مردم در خصوص پرداخت اقساط بانکی آنها به عمل آورد.

وی افزود: بر این اساس این تصمیم، در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، هیچ کارمزد و جریمه ای نیز به این تاخیر تعلق نمی گیرد.
هدایتی در رابطه با گلایه های برخی از مردم مبنی بر اینکه در مراجعه به بانک‌ها اعلام شده این مصوبه هنوز برای خراسان شمالی اعمال نشده، خاطرنشان کرد: این اقدام به صورت نرم افزاری به تمام بانک ها ابلاغ شده ولی با توجه به اینکه هنوز زمان اقساط اسفند نرسیده این مصوبه نیز انجام نگرفته است.
وی با بیان اینکه اقساط معوقه قبلی مشتریان، مشمول این بخشنامه نمی شود، گفت: به تمام مدیران بانک‌ها اعلام کرده ایم هرگونه همکاری را با مشتریان با توجه به فضای راکد کسب و کار فعلی داشته باشند.
رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی به دیگر تمهیدات نظام بانکی برای کاهش مراجعات مشتریان اشاره کرد و گفت: در این راستا سقف انتقال کارت به کارت از ۳۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافته ولی باز هم پیشنهادهایی داده شده تا این سقف به ۱۰۰ میلیون ریال ارتقا یابد تا مردم کمتر ناچار به مراجعه به شعب بانکی شوند.
وی یادآور شد: همچنین کارت های بانکی که تاریخ انقضای آنها پایان اسفند ۹۸ است نیازی به مراجعه به بانک ندارند و مهلت کارکرد آنها به صورت خودکار تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شده است.
هدایتی افزود: در این میان سقف پرداخت نقدی خودپردازهای بانکی نیز از ۲ میلیون ریال به پنج میلیون ریال افزایش یافته است.

بانکی ها در معرض بیشترین تهدید کرونا

وی در ادامه با اشاره به فوت ۶ نفر از پرسنل بانک های کشور در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: پرسنل بانکی با توجه به این که مستقیماً با مشتری و پول، به عنوان بیشترین وسیله انتقال ویروس سروکار دارند، در معرض بیشترین خطر ابتلا به بیماری هستند.
هدایتی با اشاره به نبود تجهیزات و کمبود اقلام بهداشتی در سیستم بانکی استان، افزود: متاسفانه حتی ماسک برای استفاده کارکنان نداریم و در تامین مواد ضدعفونی کننده نیز دچار مشکل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود آموزش های لازم توسط کارشناسان علوم پزشکی به مدیران و کارکنان بانکها داده شده تا با رعایت اصول پیشگیری، زمینه ابتلا به این ویروس کمتر شود.
هدایتی با اشاره به بازگشت ساعت کار بانک‌ها به روال سابق، خاطرنشان کرد: تمامی بانک های استان با رعایت کامل اصول پیشگیری از امروز - شنبه- تا اطلاع ثانوی در همان ساعات قبلی فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.