مصطفی سیامکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده این گونه های درختی افرا، زبان گنجشگ، عرعر (آیلان)، ارغوان، زیتون تلخ، سرو خمره ای، کاج و بادام است که به صورت رایگان برای احیای عرصه های منابع طبیعی و توسعه فضای سبز با مشارکت دستگاه ها و واحدهای مختلف در عرصه های طبیعی، بوستان ها، پادگان ها، مدارس و فضای کارخانه ها و نیز مناطق روستایی کشت می شود.

وی افزود: البته به منظور مراقبت و نگهداری هدفمند، این نهال‌ها در قالب عقد قرارداد نهضت سبز بین شهرداری ها، ادارات، نهادها، صاحبان صنایع و کارخانجات و دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها، هیچ برنامه محوری در هفته درختکاری در سطح شهرستان نداریم.

سیامکی افزود: از آنجا که درختکاری جزو اولویت های زندگی امروزی باید باشد و حفاظت از درختان نیازمند تغییر نگاه جامعه به این مقوله است، باید در وهله نخست همه دستگاه ها در جهت حفاظت از درختان تلاش کنند تا شهرهایی زیبا و آباد برای شهروندان فراهم شود.

هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه با شعار «نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز»  برگزار می شود.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.