به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله حیاتی شب سه شنبه در حاشیه ستاد هماهنگی، مدیریت و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان شمالی در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت مقابله‌ای علیه شیوع ویروس کرونا در استان اشاره و اظهارکرد: کیت‌های تشخیص بیماری کرونا امروز وارد خراسان شمالی شد و از فردا تمامی آزمایش افراد مشکوک در استان انجام می‌شود و نیازی به ارسال آزمایش‌ها به تهران نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود کمبودهایی در عرضه محصولات بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان گفت: استاندار خراسان شمالی به‌صورت ملی پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند و در حال تأمین و رفع کمبودها هستند.

وی به تشریح این اقدامات پرداخت و گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده از استان‌های همجوار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده وارد استان خواهد شد و از امروز کارخانه تولید مواد ضدعفونی‌کننده در شهرستان شیروان آغاز به‌کار کرده است.

حیاتی ادامه داد: از توان تولید داخل استان و همچنین استان‌های دیگر برای رفع کمبودها استفاده می‌شود به‌نحوی‌که ۱۵ هزار لیتر الکل از استان آذربایجان غربی به خراسان شمالی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده ارسال‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همچنین از ورود محموله مواد ضدعفونی‌کننده به استان از کشور ترکیه خبر داد و افزود: این محموله مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده از کشور ترکیه ارسال‌شده و تا پایان هفته جاری به خراسان شمالی وارد می‌شود.

وی در انتها از فعالیت دو واحد تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های جاجرم و فاروج این واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند و در رفع کمبودهای بهداشتی استان کمک می‌کنند.

گفتنی است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون فقط یک مورد بیمار مبتلابه ویروس کرونا در استان شناسایی‌شده که اکنون تحت درمان است و حال عمومی وی رو به بهبودی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1371513
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.