رضا رجب زاده روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: از مجموع واحدهای آسیب دیده پنج هزار و ۴۰۰ واحد فونداسیون و یک هزار و ۸۴۰ واحد در مرحله دیوارچینی است که عملیات اجرایی تعدادی هم آغاز نشده است.

وی افزود: از مجموع واحدهای سیل زده استان تاکنون بیش از ۲ هزار واحد آماده تحویل شده که این تعداد تا پایان سال جاری به ۳ هزار واحد افزایش می یابد.

رجب زاده خاطرنشان کرد: با پایان ساخت مجموع واحدهای سیل زده ۶ درصد به میزان مقاوم سازی منازل روستایی استان افزوده می شود که براساس آن خراسان شمالی در سطح استان های اول کشور در این رابطه قرار می گیرد.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۷۳۰ هزار پاکت سیمان رایگان برای احداث این واحدها، خاطرنشان کرد: تا الان ۸۴۰ میلیاردریال اعتبارات بلاعوض برای ساخت این واحدها به استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: این در حالی است که در مجموع ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب در بحث جبران خسارت سیل در استان توزیع شد که تخصیص یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریالی داشته که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش تسهیلات سیل ۹۸ نیز بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده و یا آماده پرداخت است.

رجب زاده با اشاره به شناسایی ۲۱ پل اولویت دار در مناطق روستایی در مناطق پررفت و آمد،  اظهار داشت:برای احداث این پل ها بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به استقبال نکردن پیمانکاران از مناقصه اول و دوم، مناقصه سوم در حال برگزاری است و به محض انتخاب پیمانکار کار شروع می شود.

وی افزود: این در حالی است که عملیات مرمت و تعمیر پایه های آسیب دیده ۳۰ پل نیز به صورت ۱۰۰درصد انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بحران حوادث احتمالی آینده نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به مردم و روستاهایی که دسترسی به آن ها در زمان حوادث و سیل احتمالی برقرار نیست صورت گرفته تا به محض اعلام شرایط بد جوی اقلام ۷۲ ساعته و امدادی و چادر ارسال و تمهیدات لازم برای انتقال بانوان باردار به مراکز امدادی صورت گیرد.

رجب زاده در ادامه به افتتاح ۶۷۵ پروژه با مبلغ ۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: از این میزان  دو هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال پروژه توسط بخش دولتی و ۸۴۰ میلیارد ریال در قالب پروژه های بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین ۲۵ پروژه جدید با بیش از پنج هزار میلیارد ریال نیز در لیست کلنگ‌زنی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تملک اراضی راه آهن نقاب به اسفراین، اظهار داشت: در این راستا تمامی اراضی رفع معارض شد و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی یادآور شد: پروژه راه آهن گرگان به مشهد نیز پروژه ملی است که حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و قرار بود در قالب فاینانس پروژه پیگیری شود که به دلیل مسائل پیش رو به تعویق افتاد و تلاش داریم مجددا انجام شود.

رجب زاده همچنین در رابطه با آخرین وضعیت بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد و صحبت ها در رابطه با جابجایی این بیمارستان نیز گفت: حتی یک تخت بیمارستانی به هیچ بهانه‌ای از استان حذف نمی شود.

وی یادآور شد: همچنین بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان نیز تاکنون بر اساس تعهدات عمل شده که امیدواریم تا پایان دولت تمامی محور به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پروژه ۲۰۲ هزار میلیارد ریال اعتبار داشت که یک هزار  میلیارد ریال آن برای سال ۹۸ بوده که از این میزان ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین در رابطه با مشکلات فرودگاه بجنورد نیز گفت: این فرودگاه برای دید افقی تا ۵ کیلومتر برقرار شده که پروازها در این شرایط انجام می‌شود ولی با این وجود در حال حاضر با پیگیری های استاندار در هفته ۸ پرواز داریم که بی سابقه بوده است.

وی درخصوص معدن آلبلاغ نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با ایمیدرو قرار است بعد از گرفتن مجوز هزینه های حفاظت را این شرکت انجام دهد  که به محض انعقاد قرارداد توسط محیط زیست و با پشتیبانی لوجستیک ایمیدرو کار انجام می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی با گستره بیش از ۲۸ هزار کیلومترمربع در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.