به گزارش ایرنا علی فتاحی روز یکشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات والیبال خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک بسیاری استان های پیشرو و برخوردار کشور از داشتن یک سالن اختصاصی والیبال محورم هستند.

وی افزود: با توجه به برنامه وزارت ورزش برای واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی برای ایجاد درآمد، اختصاص سالن اختصاصی والیبال به ورزشکاران خراسان شمالی باعث شده این استان یک گام جلوتر از دیگر استانها باشد.
فتاحی با اشاره به از بین رفتن بلاتکلیفی فدراسیون با وارد شدن به المپیک، خاطرنشان کرد: با المپیکی شدن این رشته، چشم همه ایران برای افتخارآفرینی به این رشته دوخته شده است.
وی نیاز اصلی رشد و توسعه این رشته را تامین منابع مالی دانست و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه، توسعه این ورزش نیازمند تلاش دوچندان برای فراهم کردن منابع و درآمدزایی است.
دبیر فدراسیون والیبال با تاکید بر استفاده از تجارب پیشکسوتان و نیروهای جوان برای پیشرفت این رشته، اظهار داشت: خراسان شمالی جزو استان هایی است که با داشتن ورزشکارانی همچون «علی اصغر مجرد» در تیم ملی، سهم قابل توجهی در توسعه این ورزش در کشور دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست از والیبال استان به عنوان رشته ای پرطرفدار یاد کرد که از جایگاه ویژه ای در استان برخوردار است و گفت: معتبرترین مسابقات استان مربوط به این رشته است.
کوروش بهادری به اختصاص بهترین سالن استان به والیبال اشاره کرد و افزود: اعتبارات خوبی به این هیات اختصاص یافته ولی آنطور که باید انسجام و هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت های موجود ایجاد نشده است.
وی با اشاره به کاهش قابل توجه اعتبارات ابلاغی برای هیات های ورزشی استان، گفت: تا زمانی که نتوانیم برنامه ریزی درستی برای حضور در لیگ های مطرح کشوری داشته باشیم نمی توان انگیزه لازم را در حوزه قهرمانی ایجاد کرد.

بهادری با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ داور و مربی بین المللی والیبال در استان، اظهار داشت: والیبال خراسان شمالی در سطح آموزشی به خوبی فعال است ولی جای خالی یک تیم در رده های مختلف سنی مشهود است تا انسجام استانی ایجاد کرده و ورزشکاران شهرستانی نیز به خوبی در آن دیده شوند.
در این نشست فرهاد قلی زاده با ۱۳ رای از ۱۷ رای حاضران، به مدت چهار سال به ریاست هیات والیبال خراسان شمالی برگزیده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.