حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی جمعه شب در آیین «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» که در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد برگزار شد، خاطرنشان کرد: مردم باید هدیه ارزشمند انتخابات را با انتخاب افراد مومن و توانمند پاس بدارند، زیرا این هدیه حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی و نیز امام راحل (ره) برای مردمی است که در رژیم طاغوت از استقلال، تفکر و حق انتخاب محروم بودند.

وی با بیان اینکه نباید انقلاب و مسوولیت های آن را به افراد نااهل سپرد، اظهار داشت: آرای مردم در نظام سیاسی جمهوری اسلامی جایگاه والایی دارد که نباید مورد سوء استفاده برخی از نامزدها قرار گیرد، زیرا رای، جوهر انسانیت و اندیشه یک فرد است که با انتخاب نادرست، اندیشه و عزت او نیز زیر سووال خواهد رفت.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر اینکه مردم قبل از انقلاب اسلامی از هدیه انتخابات بی بهره بودند، افزود: اولین تجربه موفق نظام جمهوری اسلامی در انتخابات، آری گفتن ۹۸ درصدی در سال ۱۳۵۸ بود که بعد از آن نیز مردم بابصیرت، با حضور پرشور در انتخابات چهل سال گذشته، مردم سالاری دینی خود را به رخ جهانیان کشیده اند.

وی بیان کرد: کسانی که وارد مجلس می شوند، باید از مسیر انقلاب و ارزش های آن منحرف نشوند، به گونه ای که قانون ساز و جاده ساز قوانین نادرست رژیم گذشته شوند.

وی افزود: با وجود عملکردهای ضعیف برخی مسوولان کشوری، دلدادگی مردم به انقلاب پایدار است که این عملکردهای ضعیف در برخی حوزه ها نیز خود مولود انتخاب اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب ایران، اسلامی بود و نه شیعی، افزود: وحدت حاکم بین برادران اهل سنت و شیعه برخلاف نگاه دشمنان، که آن را تاکتیک می دانند، یک هدف است که خون شهدای وحدت آن را بیمه کرده است و در این بین مسوولان و مدیران کشوری با توزیع عادلانه امکانات و تسهیلات آنرا حفظ کرده اند.

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بررسی مشکلات اهل سنت با حضور و نشست پرسش و پاسخ مسوولان شهری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد»  امسال با توجه به فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۱ مسجد خراسان شمالی برگزار می شود.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی را ترکمنان اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستانهای راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.