مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، پنجشنبه با بیان این مطلب در آیین نهال‌کاری در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی بیدک و بجنورد گفت: در قالب مشارکت در این پویش، در هفته اخیر این نهال ها در سطح هزار و ۲۵۰ هکتار از گستره استان کاشته شد تا خراسان شمالی نیز در این پویش سهم خود را به منابع طبیعی و محیط زیست ادا کند.

حسن وحید افزود: این نهال ها در ۹ نقطه از خراسان شمالی در راستای حفظ محیط زیست و افزایش جنگل و فضای سبز غرس شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ایجاد سالانه ۴ هکتار فضای سبز در شهرکها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از اهداف شاخص و عملیاتی این شرکت است که همه ساله به طور کامل در استان اجرا می شود.

سیاوش وحدت افزود: ۳ هزار نهال در قالب پویش نهالکاری در عرصه شهرکها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی کاشته شد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۳ هکتار فضای سبز در مجموعه شهرکها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان ایجاد شده است، اظهار داشت: با ۳ هزار نهالی که امروز کاشته شد وسعت فضای سبز در شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به حدود ۶ هکتار رسید که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته و کمربند سبز منطقه ویژه اقتصادی به سمت شهرک صنعتی بیدک تکمیل شد.

میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۸ متر مربع و در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲.۵ مترمربع است.

جنگل ها،  متعالی ترین شکل اکوسیستم شناخته می شوند که وسعت آن در استان خراسان شمالی بیش از ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار است.

بیش از ۴۰۹ هزار و ۵۵۰ هکتار از جنگل های استان در ناحیه رویشی ایران-تورانی قرار دارد و جزو جنگل های خشک و نیمه خشک مناطق کوهستانی است.
این رویشگاه در سرتاسر استان از شیب های جنوبی شهرستان مانه و سملقان تا دامنه شمالی شهرستان فاروج را دربرگرفته است.
در این منطقه، آب و هوای خشک و سرد در زمستان حاکم بوده و به دلیل گستردگی ناحیه و اختلاف اقلیمی، جنگل های این ناحیه به دو بخش کوهستانی و جلگه ای تقسیم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.