به گزارش ایرنا فرماندار فاروج روز چهارشنبه در نشستی با متصدیان نانوایی های شهری و روستایی و دهیاران این شهرستان افزود: بهانه هایی چون مسافرخیزی، بالا بودن جمعیت روستایی نسبت به شهری و... نیز مختص شهرستان و استان ما نیست و این شرایط در بسیاری از دیگر استان های کشور هم وجود دارد اما آنها چنین صف های طولانی در برابر نانوایی ها ندارند.

وی با رد ادعای پایین بودن سرانه آرد شهرستان، بیان داشت: در قبال متخلفان بخش نان، شدیدترین جریمه ها بویژه در صورت خارج کردن آرد و عرضه آن خارج از شبکه لحاظ می شود.

سرانه آرد توزیعی در شهرستان فاروج ۹.۵ کیلوگرم است.

فرماندار فاروج افزود: اگر نانوایان میزان آرد مصرفی روزانه خود را مدیریت کرده و به موقع نسبت به خرید آرد مورد نیاز واحد خود اقدام کنند، صفی در برابر نانوایی ها ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه های فعلی نانوایی های شهرستان بر اساس سهمیه ۵ سال گذشته است، گفت: هر ماه این سهمیه ها بازبینی می شود و کیفیت خدمات و نان تولیدی است که روند افزایش یا کاهش سهمیه را تعیین می کند و این طرح از ماه گذشته آغاز شده است.

صادق تیتکانلو بر ضرورت تغییر رویکرد اتحادیه نانوایان از دفاع صرف از واحدهای فعال تاکید کرد و گفت: اتحادیه باید پیگیری جدی مطالبات مردم باشد.

احسان افتخاری، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج هم از آنچه که شهل انگاری نانوایی ها در رعایت بعضی قوانین خواند، انتقاد کرد و گفت: در ۸۰ روز منتهی به تابستان، ۱۴۸ گشت نظارتی مشترک در شهرستان انجام شد که ۵ مورد تخلف کم فروشی، ۲ مورد عدم رعایت قوانین، ۵ مورد تعطیلی خودسرانه نانوایی ها ثبت شد.

رئیس اتحادیه  نانوایان فاروج هم گفت: به رغم افزایش چند برابری هزینه تهیه خمیرمایه، نمک، آب، برق و گاز و بویژه افزایش دستمزد کارگران، ۵ سال است که نرخ نان تغییر نیافته است.

موسی غلامزاده به زیادی شمار نانوایی ها نسبت به جمعیت فاروج اشاره کرد و افزود: در شهرستان ۵۵ هزار نفری فاروج، ۸۹ واحد نانوایی فعال است و حال آنکه بر اساس استاندارد این بخش، باید به ازای هر ۱۱۰۰ نفر جمعیت مجوز یک نانوایی صادر شود.

وی با بیان اینکه اکنون سهمیه آرد ۱۲ واحد نانوایی شهری بین ۲۷ واحد موجود توزیع می شود، گفت: سهمیه بعضی نانوایی ها ۲ کیسه در روز است که درآمد ناشی از پخت آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می شود که با توجه به استخدام ۲ کارگر در نانوایی، این رقم مقرون به صرفه نیست.

وی اهرم صف شکن سالهای گذشته را توزیع آردهای نیمه یارانه ای بین واحدهای آزادپز عنوان کرد و افزود: بسته شدن این مسیر، موجب ایجاد صف های طولانی در برابر نانوایی ها شده است.

در شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج ۸۹ واحد نانوایی فعال است که از این تعداد ۲۷ واحد وظیفه پخت نان شهر فاروج را بر عهده دارند.

۵۱۳۲/۷۱۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.