سرپرست شهرداری بجنورد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بوستان دوبرار، ۹۴ هکتار وسعت دارد و تاکنون برای مرحله نخست آن، ۹۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

محمدمهدی خاکشور اظهار داشت: تاکنون برای اجرای راه دسترسی و  آسفالت خیابان‌ها ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، تامین روشنایی بیش از ۲۴ میلیارد ریال، ایجاد آبشار و آبنما بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: ایجاد ۴۰ سکو و ۳۲ آلاچیق، ایجاد سرویس بهداشتی به صورت پراکنده در نقاط مختلف از دیگر اقدامات انجام شده در این بوستان است و تلاش داریم تا نخستین گود کشتی بجنورد هم تکمیل شده و به افتتاح برسد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل این گود کشتی در حال ساخت،  از برنامه ها و اولویت های شهرداری است و برای آن ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

سرپرست شهرداری بجنورد گفت: قطر این گود ۵۰ متر است و در مجموع ۲ هزار متر مربع مساحت داشته و این مجموعه گنجایش چهار هزار نفر را دارد.

بر اساس این گزارش، بوستان دوبرار بجنورد که در منطقه ای بکر و خوش منظر در حال آماده سازی است، دیری نخواهد پایید که به رقیبی برای بوستان های نمونه ملی باباامان و بش قارداش تبدیل شود.

بوستان جنگلی دوبرار در ضلع جنوب غربی بجنورد قرار دارد و به عنوان بام شهر بجنورد، دو وجهه شهری را پیش روی بیننده قرار می دهد، از یک سو منظر پرهیاهوی شهری و در ضلع دیگر (جنوبی) که رو به بیابان است، سکوت مطلق را پیش چشم می گذارد.  

بوستان دوبرار با توجه به موقعیت مناسب و منحصربفرد در مجاورت کنارگذر جنوبی شهر بجنورد، در آینده نزدیک با استقبال انبوه مردم و نیز مسافران عبوری از این خطه رو به رو خواهد شد.  

شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.