مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.

سیدعابس حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و ایفای نقش و ظرفیت‌های آن در حوزه فرهنگ و همچنین بیانات اخیر رهبر انقلاب که فرمودند "مراجعه دستگاه‌های اجرایی به جهاد‌دانشگاهی به‌واسطه برخورداری از نیروی جوان و مستعد افزایش‌ یافته است"، اظهار کرد: روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد و همین روحیه است که کارها را پیش می‌برد و کشور ما اکنون بیش‌ از پیش به این دو عنصر نیاز دارد.

وی ادامه داد: با وجود تکثر دستگاه‌های متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان‌سازی در حوزه فرهنگی ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند که جهاددانشگاهی این مهم را می‌تواند محقق کند.

وی ادامه داد: در همین راستا فرزندان شاهد و ایثارگر می‌توانند نقش مهمی را در شریان‌های رسیدن به قله‌های اهداف انقلاب اسلامی با کمک جهاددانشگاهی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اغلب فعالان و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور نهادهایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به‌خودی‌خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

وی درخصوص رسالت جهاد‌دانشگاهی در پرورش سرمایه‌های انسانی تراز فرهنگ جهادی، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته نهادهای انقلاب اسلامی، برخورداری از فرهنگ جهادی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی بوده که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، گفت: امروزه هیچ سازمانی بدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیست.

 حسینی در پایان اظهار کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در شناسایی، حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به‌طور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.