به گزارش ایرنا زهرا کیاسالاری بینه، چهارشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد لباس و صنایع دستی در بجنورد، اظهار داشت: دانشگاه ها باید به سمت مهارت افزایی و کارآفرینی بروند تا دانشجو پس از تحصیل دغدغه ای برای کار و اشتغال نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دختران و زنان در حوزه مد، لباس و صنایع دستی بسیار توانمند هستند، افزود: در آموزه های دینی و روایات نیز بسیار به کسب مهارت، توانمندی اقشار جامعه و به خصوص زنان و مادران تاکید شده است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی دختران در زمینه مد و لباس که با حضور برخی دانشگاه های کشور در بجنورد برگزار شده حرکتی خلاقانه است که جای تقدیر دارد.
کیاسالاری، چنین اقداماتی را باعث توسعه خواند و افزود: ایجاد نمایشگاه ها در راستای توانمندسازی اقشار کارآفرین، هنرمند و دانشجو بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: دختران دانشجو و کارآفرین باید مورد حمایت قرار گیرند و این رسالت بر دوش ما مسئولان است تا فرصتی برای بروز توانمندی آنان ایجاد کنیم.
وی افزود: آینده سازان واقعی جامعه، افراد خلاق، ایده پرداز و نوآور هستند که شغل های جدیدی ایجاد می کنند و به دنبال آن توانمندی های دیگری نیز در جامعه بروز پیدا می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه بهترین عرصه خلاقیت و ایده پردازی است اظهار داشت: دختران ما باید برای ساخت مملکت آماده باشند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر لزوم ایجاد تعاونی های خرد توسط دانشجویان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها نیز باید خروجی داشته باشد.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: بانوان در حوزه مد و طراحی لباس و همچنین صنایع دستی بسیار توانمند هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی بر ارتقای توانمندی بانوان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تاکید کرد و افزود: حتی می توان برای تولیدات صنایع دستی و لباس بانوان، به صادرات نیز فکر کرد.
استاندار خراسان شمالی از مد و لباس به عنوان یک دغدغه فرهنگی یاد و بیان کرد: نمایشگاه مد و لباس از نداشته های استان است که باید فعالان این بخش در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.
شجاعی افزود: مسئولان نیز باید بازارهایی برای فروش تولیدات دانشجویان فعال و کارآفرینان ایجاد کنند تا دست کم در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
در این نمایشگاه که به مدت 3 روز با میزبانی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد برگزار شد دانشجویان 10 دانشگاه خطه شمال و شمالشرق کشور توانمندی های خود در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را در 53 غرفه به نمایش گذاشتند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.