سیدعلی میرکریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 25 طرح غیر دولتی نیز قابل واگذاری به بخش خصوصی است.
وی گفت: هم اکنون 80 درصد نقشه جامه سرمایه گذاری استان آماده و در سایت مرکز سرمایه گذاری بار گذاری شده است.
میرکریمی در ادامه افزود: در جلسات ستاد سرمایه گذاری و کارگروه رفع موانع تسهیل پرونده های سرمایه گذاران اعم از متقاضیان سرمایه گذاری و تولید کنندگان بررسی می شود و گاه مشکلات آن ها به شکلی است که با قوانین موجود و از طریق معمول حل نمی شود و موانع قانونی وجود دارد که حل آن ها هماهنگی بیشتری را در استان طلب می کند.
سرپرست دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال ستاد سرمایه گذاری 49 مصوبه داشته است افزود: این مشکلات موجب شده تا فقط 60 درصد مصوبات جلسات اجرایی شود.
وی با بیان این که از 235 مصوبه کارگروه تسهیل نیز 100 مصوبه اجرایی شده است اظهار داشت: با بررسی علت اجرایی نشدن مصوبات و براساس و قرائن و شواهد مشخص شد که بانک ها و دستگاه های صادر کننده مجوز به سرمایه گذاران اعلام می کنند که درصورت اجرا شدن این مصوبات مشکلات قانونی ایجاد می شود.
وی افزود: حل این مشکلات حضور مسئولان دیوان محاسبات را در جلسات می طلبد و همچنین لازم است سایر دستگاه های اجرایی نظرات خود را اعلام کنند تا همه مصوبات جلسات قابلیت اجرایی پیدا کنند و مشکلات سرمایه گذاری در استان حل شود.
سرپرست دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی افزود: بر اساس قانون باید در 48 ساعت پاسخ استعلام ها و در 10 روز تکلیف مجوزها روشن شود که این اتفاق نمی افتد.
ب/ 6042
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.