علی پیک فلک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، تعداد خانوارهای ثبت شده در این روستا، به 13 خانوار رسید و کد آبادی دریافت کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان روستای بالای 10 خانوار بدون برق نداریم افزود: با اجرای 2 هزار و 130 متر شبکه فشار متوسط و 385 متر شبکه فشار ضعیف و نصب یک ترانس برای برق رسانی به این روستا، 3میلیارد ریال هزینه شد.
وی گفت: کنتور برق 11 خانوار اهالی تاکنون نصب شده است.
استاندار خراسان شمالی پس از باخبر شدن از مهم ترین دغدغه اهالی روستای پرکار از توابع فاروج که بهره مندی از نعمت برق بود، ابتدا در نشست فرمانداران و سپس در شورای اداری استان دستور داد طرح برق رسانی به این روستا طی حداکثر دو هفته به سرانجام برسد که به همت مدیران اجرایی استان و شهرستان فاروج، پیش از موعد مقرر کار برق رسانی انجام شد.
روستای پرکار از توابع دهستان فاروج بخش مرکزی شهرستان، تا سال 78 دارای مدرسه ابتدایی هم بوده اما با توجه به نبود حداقل امکانات در این روستا نظیر برق، جاده، گاز، تلفن و.. مهاجرت شدت یافته به طوری که تعداد خانوارهای ساکن در این روستا به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسید اما با برگشت چند خانوار و پیگیری اهالی برای برخورداری از امکانات و با دستور ویژه استاندار و تعیین زمان برق رسانی به آن تا دهه فجر امسال، عملیات اجرایی پیش از موعد انجام شد.
روستای پرکار با 42 نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شهر فاروج واقع شده است، دو منزل مسکونی بتازگی در این روستا ساخته شده که نوید مهاجرت معکوس را به این روستا می دهد.
وجود درختان گردویی که افزون بر 800 سال از عمر آن ها می گذرد سابقه این روستا را بیشتر معرفی می کند.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.