حمید روشن روان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به واگذاری حوزه آبداری این شرکت به بخش خصوصی، اظهار داشت: پرداخت حقوق آبداران از محل اعتبارات نگهداری شبکه های آبرسانی در قالب اسناد خزانه اسلامی با سررسید 24 دیماه سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: حقوق آبداران تا پایان آبان ماه، پرداخت می شود و پیگیری ها برای دریافت اعتبار و پرداخت حقوق مربوط به آذرماه هم در دست انجام است.
وی با قدردانی از همکاری استانداری در به روز شدن مطالبات آبداران، گفت: امسال مشکلاتی در پرداخت به موقع حقوق آبداران ایجاد شد که علت مهم آن، شرایط اقتصادی کشور و تامین نشدن به موقع اعتبارات عمرانی بود اما با پیگیری های انجام شده، مطالبات این نیروها پرداخت خواهد شد.
وی افزود: در سال های گذشته تمام آبداران با قراردادهایی به صورت مستقیم زیر نظر شرکت بودند و این امر ایرادهایی داشت و یکی از مهم ترین اهداف برون سپاری خدمات آنها به بخش خصوصی، اصلاح ایرادات و کمک به این نیروها بوده است.
روشن روان، نظارت بیشتر بر ارائه خدمات و صیانت از حقوق مشترکان، شفاف سازی رابطه کارگر و کارفرما، و الزام پیمانکاران به پرداخت حداقل 2 ماه حقوق در شرایط عدم تخصیص را بخش دیگری از اهداف برون سپاری خدمات آبداران به بخش خصوصی بیان کرد.
وی با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی چند سال اخیر و افت کم سابقه آب های زیرزمینی و سطحی گفت: باید بپذیریم شرایط آب و هوایی و کاهش بارندگی، از یک سو افت و خشکی منابع سطحی را در پی داشته و از سویی کاهش سطح آب های زیرزمینی را سبب شده که همین امر استفاده صحیح از منابع آبی را به ضرورت جدی امروز استان تبدیل کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی همچنین بر پرداخت به موقع آب بهای مصرفی توسط مشترکان برای ارائه بهتر خدمات در روستاها و همچنین صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی تاکید کرد.
235 آبدار در خراسان شمالی فعالیت دارند که به طور میانگین یک میلیارد و 700 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک دارد.
44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.