سعید علیپور صحرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح به کارگیری انرژی خورشیدی در امامزادگان روستاهای خرق، سیاهدشت و حصار پیشنهاد و مطالعات آن آغاز شده است.
وی ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه علم و فناوری را از نیازهای روز جامعه خواند و افزود: طرح مزبور پس از بررسی در خصوص اقتصادی و درآمدزا بودن، در این بقاع اجرا می شود.
وی با اشاره به ثبت 11 فقره وقف جدید در این شهرستان از ابتدای امسال گفت: حوزه ازدواج جوانان، اشتغال، خدمات پزشکی از بخش های نیازمند توجه ویژه از سوی واقفان است.
علیپور یادآور شد: امسال 100 قرارداد موقوفات تمدید و 35 قرارداد هم برای نخستین بار برای موقوفات این شهرستان تنظیم شد.
وی احیای حقوق موقوفات را از برنامه های محوری این دستگاه برشمرد و گفت: اکنون 12 پرونده در خصوص تخلف عدم تمکین و یا عدم پرداخت حقوق موقوفه در دادگستری بررسی می شود که رای صادره برای پنج پرونده به نفع اوقاف بوده است.
علیپور از بازگشت740 میلیون ریال حقوق موقوفات از محل رای های صادر شده خبر داد و افزود: بیشتر موقوفات شهرستان در تصرف دستگاه های دولتی است و افزون بر 50 درصد دستگاه های دولتی به اوقاف بدهکارند.
وی گفت: با صدور 38 برگ سند، مالکیت این موقوفات به مساحت 108 هزار متر مربع تثبیت شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای عمران بقاع شهرستان را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم برای عمران بنای امامزادگان جعفر سیاهدشت، محمد چوکانلو، اسماعیل کوران، عبدالرحمن خرق و طلحه صالح آباد و عبدالله آق باغ مصرف شده است.
وی هزینه کرد این اعتبار را در قالب ایجاد زائرسرا، محوطه سازی، تکمیل شبستان، ایجاد سرویس بهداشتی و... دانست.
شهرستان فاروج دارای 703 موقوفه است که 85 درصد آن به نیت اطعام و عزاداری در ماه های محرم و صفر وقف شده است.
7187/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.