به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: مردم بیدار باشند که دشمنان می خواهند مشتریان آیین پیاده روی کربلا کم و برپایی آن کمرنگ و بی اثر شود.
وی گفت: اربعین، شکوه اسلام و تداوم راه عاشورا است و به هیات های عزاداری پیشنهاد می شود امسال هزینه یک شب اطعام را برای کمک به برگزاری آیین پیاده روی اربعین حسینی اختصاص دهند تا زائران در موکب ها بهتر پذیرایی شوند.
امام جمعه بجنورد با تاکید بر ارج گذاردن به اربعین، گفت: حضور در اربعین مقدمه حضور در محضر امام زمان(ع) است.
وی نسبت به توطئه دشمن برای برخی تحرکات در هیات های مذهبی هشدار داد و افزود: باید مراقب بود چون دشمن بدش نمی آید در این روزها، کارهای تحریک آمیز انجام دهد و در میان هیات ها مشکل ایجاد کند، دشمن برای عزاداری امسال برنامه ریزی کرده پس مردم باید حرکات مشکوک را شناسایی و معرفی کنند و اجازه ندهند در صف عزاداران مساله ایجاد شود.
حجت الاسلام یعقوبی گفت: امسال در روز تاسوعای حسینی، تجمع عزاداران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می شود و در روز عاشورا هم پس از آیین عزاداری، نماز ظهر اقامه خواهد شد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در برابر سه منکر قیام کرد گفت: امروز هم با سه منکر سیاسی، اقتصای و فرهنگی روبه رو هستیم که منکر سیاسی، ابرقدرت های مستکبر و آمریکا است؛ منکر اقتصادی هم قارون زمان، حکومت سعودی و هم کاسه های آنانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز سامری و منکر فرهنگی در جامعه زیاد است، گفت: رسانه هایی که حقیقت را واژگون جلوه داده و باطل را حقیقت معرفی می کنند امروز زیادند که مصداق منکر فرهنگی به شمار می روند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.