ابوالحسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سالن سینمایی در شهرهای گرمه، جاجرم، فاروج و راز تجهیز و راه اندازی می شود.
وی افزود: رویکرد دولت، ایجاد و راه اندازی سالن های سینما توسط بخش خصوصی است اما تلاش داریم تا با تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری، سالن های سینمایی در این مجتمع ها دایر شود.

* پیگیری برای احیای 2 سینما در بجنورد
حیدری از تلاش های شهرداری بجنورد برای احیای 2 سینما در این شهر خبر داد و گفت: شهرداری بجنورد تلاش دارد تا سینما « قدس» و «سعدی » در مرکز استان راه اندازی شود و البته این امر نیازمند کسب موافقت های کمیسیون ماده پنج است.
وی تصریح کرد: در این طرح، مجتمع سینمایی در زمین های ارتش اجرا می شود که وسعت آن پنج هزار متر مربع عنوان شده است.

* حمایت از بخش خصوصی
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی سالن های سینمایی حمایت می شود خاطرنشان کرد: سینما عمیق در بجنورد دارای 2 سالن است که در 50 سال گذشته برای نخستین بار توسط بخش خصوصی دایر شده است و چهار سالن سیمنایی نیز در مجتمع طلای سفید در حال ساخت و راه اندازی است که بستری دیگر برای ارتقای بهره مندی شهروندان از برنامه های فرهنگی فراهم می شود.
وی گفت: در یک سال گذشته 75 فیلم در سالن های سینمایی استان اکران شده است که نسبت به مدت مشابه گذشته، بیش از 30 درصد رشد داشته است.
حیدری تصریح کرد: از روز سینمای پارسال تا 21 شهریورماه امسال، سینماهای استان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال فروش داشته اند و در این مدت 165 هزار نفر از مردم استان به تماشای فیلم نشسته اند.
حیدری درباره حمایت از فیلم سازان در استان اظهار داشت: سال گذشته 400 میلیون ریال برای کمک و رونق فعالیت های سینمایی استان، به انجمن سینمای جوان استان کمک شده است تا برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز اقدام شود.
وی گفت: رویکرد ما کمک به توان و مهارت فیلم سازان استان است و در این زمینه فیلم سازان در قالب اکران فیلم هنر و تجربه در محل سینما عمیق گرد هم می آیند و با نقد و بررسی آثار، از توان هم استفاده می کنند و در مجموع با اقدامات انجام شده، فرآیند فیلم سازی در استان روند رو به رشد و خوبی داشته است.
سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در یک سال گذشته 2 میلیارد ریال برای کمک به تولیدات سمعی و بصری استان به تولید کنندگان این آثار مساعدت شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.