سیدمجید بهشتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی خراسان شمالی تا پایان سال 95، 1.62 اسب بخار در هکتار بود اظهار داشت: هم اکنون این میزان در استان 1.72 اسب بخار است که میانگین کشوری 1.52 است.
وی گفت: همچنین میانگین درجه مکانیزاسیون بخش باغی خراسان شمالی 12.5 درصد و بخش زراعی 79 درصد می باشد.
بهشتی با اشاره به آغاز کشت کلزا در چند روز آینده در استان افزود: در این راستا 111 دستگاه ریزکارانه که در سال 96-95 جذب شده اند از 15 شهریورماه تا اواخر مهرماه در مناطق گرمسیر خراسان شمالی مسئولیت کشت کلزا را برعهده دارند.
رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مجموع کل اعتبارات جذب شده ریزکارانه را پنج میلیارد و 550 میلیون ریال دانست و گفت: برای خرید هر دستگاه 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و مابقی تسهیلات و آورده شخصی بوده است.
بهشتی افزود: تسهیلات پرداخت شده به کشاورزان 80 درصد از خط اعتباری مکانیزاسیون و 20 درصد آورده متقاضی است که با کارمزد 15 درصد بوده است.
خراسان شمالی 15 هزار دستگاه نظیر تراکتور، کمباین و دروگر دارد که عمر مفید ماشین آلات کشاورزی در خراسان شمالی برابر با میانگین کشوری است.
این استان 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.