'طرح نمک زدایی از نفت خام، تولید ماشینهای تخصصی برش سی.ان.سی، لوله فایبرگلاس مغزه گیری چاههای نفت، ساخت ثبت کننده داده یا داده بردار(دیتا لاگر) برای مانیتورینگ و تشخیص خوردگی لوله‌ های نفت و گاز، طرح تهیه و انتشار کتابهای تصویرسازی شده صادراتی، نرم افزار شناسه دار کردن پرداختیهای اشخاص و سامانه مدیریت هوشمند ایستگاه پمپاژ' در این مراسم رونمایی کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط امروز کشور و جهان باید بیش از هر زمان دیگری به حوزه فناوریهای دانش بنیان بها و آن را توسعه داد. باید زمینه و بستری ایجاد کرد تا جوانانمان بتوانند انرژی و توان خود را در این حوزه نشان دهند.
قربان میرزایی افزود: پارک علم و فناوری خراسان امسال نسبت به پارسال رشد و پیشرفت کمی و کیفی خوبی هم در حوزه تنوع تولیدات هم در حوزه تنوع شرکتها داشته است.
میرزایی افزود: بطور مثال در حوزه تولید ماشینهای سی.ان.سی که یکی از دستگاههای ارزبر است و همیشه بخش عمده ای از منابع کشور برای ورود این ماشین آلات هزینه می شود جوانان ما با استفاده از علم خود توانسته اند دستگاهی بسازند که با نمونه خارجی برابری می کند و حتی قابلیتهایش از آنها بهتر است.
پارک علم و فناوری خراسان دومین پارک کشور از نظر کیفیت بالای فعالیت شرکتهای دانش بنیان و نرخ تبدیل علم به ثروت محسوب می شود. 300 شرکت دانش بنیان و فناور زیر نظر این مجموعه فعالیت دارند. از این تعداد 180 شرکت دانش بنیان و بقیه شرکتهای فناورند. همچنین 80 شرکت دانش بنیان در داخل فضای پارک علم و فناوری خراسان مشغول فعالیت هستند. از ابتدای آغاز کار پارک علم و فناوری خراسان تاکنون 650 شرکت فناور و دانش بنیان در این مجموعه متولد شده و رشد کرده اند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.