به گزارش ایرنا، پس از نجوای دعای عرفه در صحن و سرای بارگاه امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع)، پس از اذان نقاره های حرم به صدا درآمد و عید بزرگ قربان را به تمام شهر نوید داد؛ صدای نقاره ها در تمام شهر مشهد طنین انداز شد و زائران را به سوی حرم فراخواند.
به همین مناسبت آستان انیس النفوس و شمس الشموس چراغانی شده و بوی عطر گلاب و گل در تمام اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی پیچیده بود، معنویت این فضا جان را نوازش می داد و خیل عظیمی از زائران در برابر ساحت مقدس حضرت رضا (ع) سرتعظیم فرودآورده و رسم بندگی در برابر ایزد متعال و انسان برگزیده اش را به جا آوردند.
خیابان های منتهی به حرم چراغانی شده و نورافشانی ها در آسمان شهر، شب را چون روز روشن کرده بود، ایستگاه های صلواتی برپا و مومنان مشغول توزیع شربت و شیرینی بین مردم این شهر بودند و همگان رو به سوی میعادگاه عاشقان به حرکت درآمدند تا ضمن عرض تبریک به محضر مولایشان حضرت رضا(ع) از چشمه جوشان معرفت رضوی سیراب شوند.
مراسم محوری جشن آغاز دهه ولایت در صحن جامع رضوی با حضور زائران و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد، پس از سخنرانی یکی از کارشناسان مذهبی ، دعای روح بخش توسل در بارگاه منور رضوی قرائت شد.
بامداد امروز نیز نماز پرفیض عید قربان به امامت آیت الله علم الهدی با حضور پرشور و میلیونی زائران بارگاه رضوی اقامه شد، بیان احکام نماز عید قربان در جمع زائران و مجاوران توسط حجت الاسلام رضوی‏‌ نسب و سخنرانی امام جمعه مشهد از دیگر بخش‌ های این مراسم بود.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.