محمد رضا احمدی روز شنبه در نشستی با عنوان وحدت، همدلی و رونق اقتصادی در فرمانداری تایباد افزود: نظام بانکی از این جهت در حمایت از کالای ایرانی مورد توجه است که با تخصیص درست منابع به رونق تولید داخلی کمک می کند.
وی با اشاره به نقش بانکداری در فعالیت بنگاه های کوچک اظهار کرد: بانک ها با تامین مالی متناسب تولید در فعالیت مستمر این بنگاه ها تاثیر بسزایی دارند.
وی گفت: بانک ها علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بازرگانی هستند و یکی از بخش های مهم اقتصاد که باید مورد حمایت قرار گیرد، بنگاه های کوچک و متوسط هستند که بانک ها وظیفه تامین مالی آنها را بر عهده دارند.
احمدی افزود: برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید ایرانی باید ورود به روند تولید برای سرمایه گذار از نظر اقتصادی به صرفه باشد و سود سپرده بانکی نیز متعادل و به گونه ای باشد که تولید برای تولید کننده به صرفه اقتصادی برسد.
فرماندار تایباد نیز گفت: مردم توان پرداخت سودهای کلان و جرایم دیرکرد اقساط وام های بانکی را ندارند که این امر انگیزه تسویه بخشی از وام ها را کاهش داده است.
حسین شرافتی راد افزود: پرداخت به موقع تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و کمک به کشاورزان نقش بسزایی در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان این منطقه دارد که عاملی برای کاهش بیکاری است.
وی اظهار کرد: هیچ نگرانی برای سرمایه گذاران نباید از سوی نهاد های نظارتی ایجاد شود و سرمایه گذار باید مطمئن شود که دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی حامی تولید کننده هستند.
در این همایش فعالان اقتصادی تایباد به بیان مشکلات خود پرداختند.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.