مولوی غلام نبی توکلی روز یکشنبه در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شجاعت، اخلاص، تدبیر، آینده نگری و نگاه همه جانبه امام راحل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و شخصیت ایشان را جهانی کرد. این رویه باید در بین همه مسئولان و مردم برای حفظ این آب و خاک بیش از پیش تعمیق و تحکیم شود.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اندیشه ها، اعتقادات و باورهای امام خمینی(ره) در حوزه های مختلف به شکل خاص و ویژه مورد توجه و الگو واقع شد و امروز در سراسر دنیا مورد توجه صاحبنظران قرار دارد.
این روحانی اهل سنت گفت: واقعیت این است که حضرت امام خمینی(ره) بیش از اینکه به مکتب عرفان نظری تعلق داشت در جنبه های سلوک علمی خود به عنوان موسس و بنیانگذاری متمایز مطرح بود و از دیدگاه بزرگان دینی امام راحل بر دیگر عارفان بسیار برتری داشت.
وی افزود: اکنون با گذشت 29 سال از رحلت آن فقید برخی از کشورهای عربی و اسلامی با الگو قرار دادن ابعاد فکری و انقلابی امام خمینی(ره) در قیام علیه مستکبران و ظالمان بیداری اسلامی را به راه انداخته اند.
مولوی توکلی ادامه داد: امروز به برکت خون شهیدان و منویات مقام معظم رهبری وحدت، انسجام و یکپارچگی همه فرق و مذاهب ایران اسلامی که امام خمینی(ره) پایه گذار آن بود دشمنان اسلام را به شدت نگران کرده است.
وی گفت: اخلاق مداری، اسلام خواهی، ساده زیستی، وحدت گرایی، اعتماد به جوانان، اعتقاد به شعار 'ما می توانیم' و ارتباط با دیگر ملتهای دنیا بویژه کشورهای مسلمان از دیگر ویژگیهای شاخص و الگویی امام راحل بودند.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.