هوشنگ شریف نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' افزود: از این تعداد 300 خانواده از کمک هزینه معیشتی و مستمری ماهانه بهره مند شده اند و بقیه نیز که دارای شغل و مسکن هستند و یا زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند نیز از کمکهای موردی و غیرمستقیم مانند سبد کالا و دوره های آموزشی بهره مند می برند.
وی حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان را از مهمترین فعالیتهای انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد اعلام و بیان کرد: پرداخت وام خوداشتغالی از طریق این نهاد و برگزاری دوره های آموزشی گلیم بافی، بافت تابلو فرش، آرایش و پیرایش، خیاطی و گلدوزی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و با هدف تامین معیشت خانواده زندانیان از دیگر اقدامات مهم است.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد ادامه داد: همچنین این حرفه آموزان برای دریافت وام اشتغال در بخش تولیدات خانگی به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کمیته امداد معرفی می شوند.
وی به برگزاری دوره های آموزشی مهارتهای زندگی برای خانواده زندانیان نیز اشاره و بیان کرد: آموزش پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی، تربیت فرزندان و مشاوره های فردی و گروهی و دعوت از کارشناسان خبره برای سخنرانی و پرداخت کارت هدیه به حاضران در این دوره ها از دیگر اقدامات بوده است.
شریف نژاد گفت: پارسال انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد 200 جلسه مشاوره فردی به منظور پیشگیری از طلاق برای خانواده زندانیان ترتیب داد و در مجموع یک میلیارد و 350 میلیون ریال برای برگزاری دوره های آموزشی، سخنرانیها و تامین کارت هدیه هزینه کرد.

*11 میلیارد ریال کمک به خانواده ها
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مشهد افزود: هزینه های این سازمان مردم نهاد از طریق کمکهای مردمی و خیرین تامین شده و پارسال 11 میلیارد ریال در قالب کمکهای نقدی و غیر نقدی بین هزار و 500 خانواده تحت پوشش توزیع شد.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته چهار میلیارد و 310 میلیون ریال برای پرداخت کمک هزینه معیشتی، یک میلیارد و 70 میلیون ریال برای تامین سبد کالا و دو میلیارد و 480 میلیون ریال برای آزادی زندانیان با دیون 40 تا 50 میلیون ریال توسط این نهاد خیریه به خانواده های زیر پوشش پرداخت شد.
او گفت: وام خود اشتغالی، تعمیر بنای منازل مددجویان، توزیع لوازم منزل، تهیه جهیزیه، دوره های آموزش فنی و حرفه ای و کمک نقدی به خانواده های دارای فرزندان معلول و یا خانواده هایی که پدر و مادر زندانی دارند از دیگر موارد هزینه کردهای محدودتر این انجمن درسال 96 است.
پنجم خرداد ماه به پیشنهاد سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان 'روز ملی حمایت از خانواده زندانیان' یا 'روز نسیم مهر' نامگذاری شده است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.