رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف تضارب افکار و اندیشه ها برای پیدا کردن راهکارهای عملیاتی جهت استفاده از هنر در راستای ارتقاء سلامت عموم افراد جامعه برپا شده است.
دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: بر اساس طرح تحول و نو‌آوری در حوزه سلامت ١٠ منطقه آمایشی در کشور از سوی وزارت بهداشت تعریف شده که خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در منطقه نهم آن قرار گرفته اند. در این چارچوب پنج ماموریت شامل توسعه سلامت دهان و دندان، علوم اعصاب‌، دانش طب تسکینی، علوم تغذیه و توسعه دانش هنر و سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذشته شد. ماموریت توسعه دانش هنر و سلامت به دانشکده علوم پزشکی نیشابور وانهاده شده است.
وی اد امه داد: لازمه انجام این ماموریت گردهم آیی اندیشمندان و صاحبنظران بود لذا همایش هنر و سلامت با پیام وزیر بهداشت در قالب چهار پنل با حضور روسای دانشگاههای علوم پزشکی منطقه نهم با ارائه 149 مقاله برپا شد.
در پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این همایش نیز آمده: باید در کنار علوم پزشکی از قدرت هنر هم بهره گرفت. از نقش هنر در پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر و حتی درمان بعضی اختلالات روانپزشکی و روان پریشی که امروز بار عمده بیماریها را بر جوامع انسانی تحمیل می کنند نیز نباید غافل شد.
دکتر حسن هاشمی افزود: همچنین تحول و نوآوری در آموزش پزشکی به عنوان مهم ترین رکن راهبردی نظام آموزشی بخش سلامت تعریف و مأموریتهای ویژه ای برای مناطق مختلف دهگانه آمایشی کشور تعیین شد و اجرای مأموریت توسعه دانش هنر و سلامت یکی از مأموریت های ویژه منطقه نهم آمایش کشوری است به عنوان ایده ای جدید در راستای ارتقاء آگاهی های سلامت عمومی، در نیشابور شهری با تاریخی سرشار از سوابق و افتخارات علمی و فرهنگی آغاز شد.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.