به گزارش ایرنا، خیابان های مشهدالرضا (ع) به همین مناسبت آذین بندی شده و حرم مطهر حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) غرق در نور و شادی است و تلالو نور معنویت از صحن و سراهای این مکان مقدس چشم ها را نوازش می دهد.
بوی عطر و گلاب فضای حرم مطهر رضوی را فراگرفته و از هر سو صدای مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گوش می رسد و دلهای زائران و مجاوران را از این عید خجسته شادمان می کند.
به مناسبت این روز بزرگ، بساط ایستگاه های صلواتی در خیابان های شهر بویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی پهن شده و دلباختگان اهل نبوت، نذورات خود را بین مردم توزیع کرده و کام آنان را شیرین می کنند.
هزاران زائر نیز از شهرهای دور و نزدیک خود را به حرم مطهر رضوی رسانده اند تا با تشرف به این مکان مقدس عید سعید مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) را به محضر فرزند ایشان حضرت امام رضا (ع) تبریک و تهنیت عرض کرده و در محضر آن بزرگوار سجده شکر به جا آورند.
همچنین به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) آثار مرتبط با نبی مکرم اسلام (ص) در موزه حرم مطهر رضوی به نمایش درآمده است.
سه تابلو نگارگری از استاد 'محمود فرشچیان' در باره پیامبر اکرم (ص) با نامهای نخستین پیام، معراج و خمسه آل طیبه، تابلو 'زیارتنامه حضرت رسول (ص)' اثر 'دست علی شعله' از هنرمندان اصفهان به صورت کنده کاری بر روی چوب و تابلو نقاشی خط 'قلم گلزار' با خط ثلث ترکیبی اثر حسینی هروی و تذهیب عیسی آلفته از جمله این آثار هستند.
تابلو خوشنویسی با مضمون توصیف پیامبر اکرم (ص) از زبان حضرت علی (ع) اهدایی 'بشار اسد'، زیارتنامه حضرت رسول اکرم (ص) و وارث به صورت طومار، تابلو فرش برجسته مزین به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از دیگر آثار هنری مربوط به پیامبر اکرم (ص) است که در این موزه به نمایش درآمده است.
مرقع خط و تذهیب به خط استاد مهدی زاده و تذهیب استاد عیسی آلفته، کتاب محمد (ص) با جلد چوبی تألیف 'علی عیسی ابو منهج' به چهار زبان، مرقع خط و تذهیب فرازهایی از احادیث حضرت محمد (ص)، تعدادی کاشی بسیار نفیس زرین فام دارای احادیثی از پیامبر اکرم (ص)، قالی تصویری در قطع بزرگ با نام محمد النبی (ص) از دیگر آثار این موزه است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.