محمدعلی نبی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بازدید از جاذبه های تاریخی، گردشگری و زیارتی
گناباد از بقعه امام زاده سلطان محمدعابد کاخک، روستای هدف گردشگری ریاب، قنات جهانی قصبه، درب صوفه و جاذبه های روستاهای سنو و قوژد صورت گرفت.
وی ادامه داد: میزان اقامت در مراکز اقامتی، اقامتگاههای بوم گردی، مدارس و بقاع متبرکه گناباد در همین مدت در مقایسه با میزان مشابه سال قبل با 69 درصد رشد به 31 هزار و 212 مورد رسید.
او مهمترین دلایل افزایش بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری و اقامت در اماکن اقامتی گناباد در تعطیلات نوروزی امسال را برگزاری آیین جشن نوروزگاهها در مناطق شهری و روستایی، انجام تبلیغات و حضور مداوم در نمایشگاههای گردشگری در سطوح استانی و ملی ذکر کرد.
وی گفت: 25 جشن نوروزگاه و بازیهای بومی و محلی در مناطق شهری و روستایی گناباد برگزار شد که در مهمترین آنها نوروزگاه روستای بیلند بود که در تقویم آیین نوروزگاههای استان خراسان رضوی قرار گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد نیز در گفت و گو با ایرنا از رشد 18 درصدی حضور زائران در بقاع متبرکه این شهرستان طی نوروز 1397 در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد .
حج الاسلام حسن تقوی مند افزود: طرح آرامش بهاری طی تعطیلات نوروزی در شش بقعه متبرکه برگزار شد و 137 هزار و 579 نفر به بقاع متبرکه مراجعه و 26 هزار و 283 تن در آنها اسکان یافتند.
وی بر پایی شش خیمه معرفت با حضور 10 هزار و 542 بازدید کننده ، 885 مورد پاسخگویی به مسائل شرعی، 439 مشاوره وقف، 152 نوبت اقامه نماز جماعت، 33 هزار و 350 مورد پذیرائی در ایستگاه صلواتی، حضور 11 هزار و 175 نفر کودک در خیمه کودک و نوجوان، برگزاری 12 مسابقه فرهنگی، توزیع اقلام فرهنگی اهدایی، آغاز عملیات اجرایی احداث سالن 2500 نفری شهداء بقعه متبرکه سید محمدعابد کاخک و غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر بقاع دیگر این برنامه ها به شمار می روند.
از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد 144 مورد آنها در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند. 5700 موقوفه و رقبه هم در گناباد پذیرای مردم و زائران است. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.