دکتر شاپور بدیعی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح 247 یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت است که در راستای درمان سریع و اثرگذار بیماران سکته قلبی از 2 سال پیش در برخی از مراکز درمانی کشور و مشهد در حال اجراست.
وی گفت: 247 به معنای درمان 24 ساعته و شبانه روزی بیماری سکته قلبی در 7 روز هفته است.
وی بیان کرد: به طور کلی سه بیمارستان در مشهد شامل بیمارستان های قائم (عج)، امام رضا (ع) و شریعتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طرح 247 ویژه بیماران قلبی را اجرا می کنند که در ایام تعطیلات نوروز 2 بیمارستان قائم و شریعتی فعال هستند.
وی ادامه داد: در قالب این طرح که روشی خاص و مفید برای درمان بیماران سکته قلبی است، رگ های قلب بیمار که در یک ساعت نخست پس از عارضه به مراکز درمانی مراجعه کرده، به سرعت باز می شود تا منجر به نارسایی قلبی نشود.
دکتر بدیعی خاطرنشان کرد: در قالب طرح 247، پزشک متخصص قلب و عروق در بیمارستان های مذکور به طور شبانه روزی حضور دارد.
رئیس بیمارستان قائم مشهد نیز که خود پزشک متخصص قلب و عروق است در این زمینه گفت: طرح 247 یک روش عالی برای درمان سکته قلبی است که در سالهای اخیر در برخی بیمارستان های کشور راه اندازی شده است.
دکتر حمید داستانی افزود: بیمارستان قائم یکی از مراکز درمانی مهم معالجه سکته قلبی در قالب طرح 247 در استان خراسان رضوی است و در این روش با باز کردن رگهای مسدود شده قلب، بیمار به زندگی برمی گردد.
وی بیان کرد: اجرای طرح 247 در کشور طی 24 ساعت شبانه روز یک اقدام منحصر به فرد و ویژه است، در حالی که حتی در کشورهای پیشرفته، درمان سریع بیماران سکته قلبی در مدت زمان خاصی از شبانه روز صورت می گیرد.
هم اکنون 35 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماریهای قلبی است، عوامل متعددی نظیر تحرک ناکافی، رژیم غذایی بسیار نامناسب، سیگار کشیدن و استرس باعث گرفتگی رگها و در نتیجه بیماریهای قلبی و عروقی می شود.
به گفته پزشکان اصلاح سبک زندگی یکی از ضرورتها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماریهای قلب و عروق است.
58 بیمارستان در استان خراسان رضوی دایر است که حدود نیمی از آنها در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.