به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در آیین آغاز بکار مجمع مشورتی جوانان تربت حیدریه با اشاره به اهمیت حضور بانوان در حوزه های مختلف مدیریتی افزود: سهم بانوان در برنامه ششم کسب 30 درصد مسوولیت های کشور است که باید خودشان این حق را کسب کنند.
وی با بیان اینکه اکنون در بین ما مدیرانی هستند افرادی که دوست ندارند مسوولیت هایشان را به جوانان واگذار کنند، گفت: اما این شما هستید که باید با تقویت فرهنگ مطالبه گری از ما بخواهید کنار رفته و مسوولیت ها را به شما واگذار کنیم.
موهبتی در ادامه با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی سهم جوانان غیرقابل انکار است، افزود: موفقیت های دوران دفاع مقدس حاصل تلاش جوانان دهه شصتی است که در آن جهاد اصغر شرکت کرده و حتی از جان خود مایه گذاشتند و امروز که دوران سازندگی است، این شما جوانان هستید با جهاد اکبر خود وظیفه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را بر عهده دارید.
وی همچنین اظهار کرد: نخستین و مهمترین وظیفه شورای مشورتی جوانان آن است در کلیه کارگروه ها و کمیته های زیرمجموعه فرمانداری شرکت و ضمن مشارکت در تصمیم سازی ها، طرح های خود را نیز ارایه کنند.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت حیدریه نیز گفت: اهمیت نقش جوانان و نگاه مثبت نظام جمهوری اسلامی به این گروه سنی زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم بسیاری از حماسه های دوران دفاع مقدس توسط فرماندهان جوانی رقم می خورد که زیر 25 سال سن داشتند.
مهدی ناصری با بیان اینکه امروز نیز جوانان این مرز و بوم افتخار آفرینان عرصه های علمی ورزشی، فرهنگی و هنری در داخل و خارج کشور هستند، افزود: اما دشمن در تلاش است این روحیه خودباوری را از ما سلب کند.
مشاور فرماندار تربت حیدریه در امور جوانان نیز با بیان اینکه جلسه امروز در حکم اعلام تشکیل و در حکم جلسه توجیهی است، گفت: در انتخاب جوانان علاوه بر آنکه عدالت جنسیتی را تا حد امکان رعایت کرده ایم، سعی شد میزبان نخبگان همه قشرها اعم از روحانیون، بانوان، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان رسانه ای، بسیجیان، دانش آموزان، دانشجویان و دیگر گروه ها باشیم.
حمید نیرویی با بیان اینکه شنبه هفته آینده انتخابات مجمع برگزار خواهد شد، گفت: 15 اسفند امسال نیز نمایندگان ما در مراسم آغاز بکار جلسه مجمع مشورتی جوانان استان شرکت خواهند کرد.
وی گفت: هدف از تشکیل مجمع مشورتی جوانان شناسایی نخبگان، جلب مشارکت و همکاری موثر جوانان و نیز ساماندهی این قشر تاثیرگذار جامعه البته با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان است.
نیرویی وی با بیان اینکه بعد از تشکیل مجمع هیات رییسه، کمیسیون ها، کمیته ها و کارگروه های تخصصی تشکیل خواهند شد، گفت: بنای کار مجمع سپردن بخشی از امور اداره شهر به جوانان و به خصوص گروه های مردم نهاد (سمن ها) است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.