علی دشت بیاضی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبار گرفته شده برای خراسان رضوی از صندوق توسعه ملی هزار و 130 میلیار ریال است که از این منظر خراسان رضوی رتبه دوم کشور را پس از تهران دارد. از این میزان تا کنون 400 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 508 فقره وام تخصیص یافته و 437 فقره قرارداد نیز در مسیر پرداخت است.
وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 83 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 17 هزار و 827 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاوری در خراسان رضوی به حمایتهای متعدد از کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش نیز اشاره و بیان کرد: هزار و 315 فقره تسهیلات به مبلغ 326 میلیارد ریال در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و 1200 فقره به ارزش 976 میلیارد ریال در حوزه اجرای طرحهای آبسیاری تحت فشار امسال در این استان پرداخت شده است.
وی افزود: در زمینه پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز با اجرای طرح ضربتی هفت هزار و 777 فقره وام به مبلغ 734 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.
دشت بیاضی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 275 میلیارد ریال از مطالبات بانک کشاورزی که از محل بدهی معوق بود نیز تعیین تکلیف شد. هم اکنون میزان مطالبات غیرجاری این بانک در خراسان رضوی معادل پنج هزار میلیارد ریال است.
وی همچنین گفت: بانکداری الکترونیک در میان مشتریان بانک کشاورزی توسعه خوبی داشته است. 12 درصد از مشتریان این بانک در استان از مجموع یک میلیون نفر، از همراه بانک استفاده می کنند. همچنین ظرف دو اخیر شمار پایانه های فروش و دستگاههای پرداخت الکترونیک رشد سه برابری داشته اند. هم اکنون 31 هزار و 77 دستگاه پرداخت الکترونیک و پایانه فروش در سطح خراسان رضوی دایر است. 241 دستگاه خودپرداز بانک کشاورزی نیز در سطح استان به مشتریان خدمات ارائه می دهد.
معاون بیمه و مدیر گروه خدمات بیمه محصولات کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: معادل 315 میلیارد ریال غرامت براورد خسارتهای وارد آمده به کشاورزان از سال زراعی 95-96 است که 165 میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت شده و بقیه در انتظار تامین منابع برای پرداخت است.
محمودرضا فرزانه گفت: طی 10 روز اخیر 25 میلیارد ریال غرامت در وجه دو هزار و 250 نفر از باغداران انار در خراسان رضوی که خسارت دیده از سرمازدگی پارسال و زیر پوشش بیمه بودند نیز پرداخت شده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.