حامد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خراسان رضوی را قطب صنایع غذایی و تولیدکننده عمده محصولات کشاورزی در کشور توصیف و بیان کرد: بر این اساس فعالیت صنایع تبدیلی و غذایی در این استان دارای رونق بوده و صدور پروانه های اجباری در این بخش رتبه نخست را دارد.
وی ادامه داد: از مجموع دو هزار و 353 فقره پروانه استاندارد اجباری معتبر در خراسان رضوی صنایع غذایی 50 درصد، صنایع ساختمانی 17 درصد، مکانیک و فلزشناسی 12 درصد و سایر خدمات و واحدهای تولیدی بقیه از پروانه های استاندارد اجباری را به خود اختصاص داده اند.
معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: این استان پس از تهران با صدور سه هزار و 181 پروانه اجباری معتبر کاربرد علامت استاندارد رتبه دوم کشور را دارد. ظرف 9 ماه گذشته امسال صدور پروانه استاندارد در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد بیشتر شده است.
وی در خصوص صدور پروانه استاندارد تشویقی(غیراجباری) نیز اظهار کرد: طی امسال با صدور 32 پروانه استاندارد تشویقی در خراسان رضوی مجموع این نوع استاندارد به 300 فقره پروانه رسید.
محمدی افزود: خراسان رضوی پس از تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی رتبه چهارم کشور را در صدور پروانه استاندارد تشویقی دارد.
بر اساس قانون تولید حدود هزار قلم کالای داخلی به صورت اجباری منوط به رعایت ضوابط استاندارد در ساخت و دریافت نشان استاندارد است.
855 پروانه بهره برداری در خراسان رضوی در زمینه صنایع غذایی با سرمایه گذاری 13 هزار و 414 میلیارد ریال صادر شده که در مقایسه با کل صنایع غذایی کشور از نظر سرمایه گذاری 9 درصد و اشتغال 11 درصد را شامل می شود. صنایع غذایی خراسان رضوی در مقایسه با سایر بخشهای صنعتی استان از نظر سرمایه گذاری 15.4 درصد را شامل می شود. همچنین 20 درصد نیروی کار بخش صنعت این استان شامل 35 هزار و 496 نفر در صنایع غذایی مشغول کار هستند. بطور میانگین 19 درصد صادارت سالانه خراسان رضوی مربوط به صنایع غذایی و بازارهای اصلی هدف صادراتی آن نیز آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و کشورهای همجوار هستند. خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.