محمود کاووسی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 9 ماه گذشته 23 کیلومتر راه روستایی این شهرستان در 12 محور، با هزینه 45 میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.
وی اظهار کرد: از این تعداد چهار محور روستایی به طول سه کیلومتر، در قالب مشارکت با دهیاری روستاها و تأمین قیر رایگان توسط اداره راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت شده است.
وی گفت: تا پایان امسال نیز احداث و آسفالت 10 کیلومتر راه روستایی در شهرستان های نیشابور و فیروزه در دستور کار قرار دارد.
کاووسی نیا با اشاره به ارتقای محور نیشابور - فیروزه از راه فرعی به راه اصلی چهار خطه افزود: تاکنون 145 میلیارد ریال برای تکمیل سازه، دال و آسفالت رمپ های ورودی و خروجی تقاطع غیر همسطح مجتمع فولاد خراسان و همچنین تکمیل زیرگذرهای مسیر و ایمن سازی این محور هزینه شده و برای پرداخت مطالبات پیمانکار آن نیز حدود 100 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: طول مجموع راههای شهرستان نیشابور یک هزار و 700 کیلومتر می باشد که 106 کیلومتر بزرگراه، 27 کیلومتر راه اصلی و 188 کیلومتر راه فرعی است.
وی گفت: طول راههای روستایی آسفالته 792 کیلومتر، راههای شوسه و دسترسی 633 کیلومتر و طول مجموع راه های روستایی نیز یک هزار و 462 کیلومتر است.
کاووسی نیا افزود: طول راههای همسنگ شهری 1200 کیلومتر و راه های همسنگ روستایی نیز 2500 کیلومتر می باشد.
150 هزار نفر از جمعیت شهرستان نیشابور در 384 روستا سکونت دارند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرگزاری ایرنا خراسان رضوی بر روی تلگرام: irnamashhad ، اینستاگرام: irnakhorasan ، توئیتر: irnamashhad و فیس بوک: irnakhorasanrazavi فعال است.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.