رمضانعلی سبحانی فر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه بودجه سال 97 با رویکردی واقع گرایانه و با تمرکز زدایی بیشتر از سوی دولت تدوین شده و دولت تلاش کرده بودجه ای کاربردی و بر اساس منابع موجود را مبنا و محور کار قرار دهد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: با وجود طرح های نیمه تمام عمرانی کشور، دولت بودجه عمرانی را با هدف تشویق مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در این حوزه، کاهش داده است.
سبحانی فر گفت: یکی از عوامل کاهش بودجه عمرانی توجه دولت به رشد اقتصادی فراگیر و اشتغال پایدار با هدف ایجاد بیش از 900 هزار فرصت شغلی در سال آینده است.
وی گفت: از دیگر ویژگی های مهم لایحه بودجه سال 97 کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی با نگاه به افزایش صادرات از طریق بسته های تشویقی برای صادرات و حمایت از تولیدات داخلی است.
نماینده مردم سبزواردر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت دوازدهم کاهش فقر مطلق و افزایش درآمد محرومان است، افزود: حذف یارانه گروههای پردرآمد با هدف تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی صورت می گیرد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال آینده، افزود: این موضوع علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، گام مثبتی برای تقویت صنعت گردشگری کشور و جذب گردشگران خارجی است.
سبحانی فر ادامه داد: در این بودجه به اولویت های برنامه ای شامل طرح های آبرسانی روستایی و آبیاری های نوین کشاورزی، بهبود محیط زیست، ساماندهی حمل و نقل عمومی و بافت های فرسوده توجه شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 97 را در بخش های مختلف چکش کاری می کنند تا برون داد آن بودجه ای مناسب برای توسعه و پیشرفت کشور باشد.
ارائه لایحه بودجه 97 کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، در چند روز اخیر با نظرات مثبت و منفی بسیاری از سوی صاحبنظران و کارشناسان مواجه شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.