سید جواد حسینی چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: با مشارکت تشکلهای مردم نهاد طرح روستای پاک در هفت شاخص شامل بودن از حیث اعتیاد به مواد مخدر به اجرا درآمده و نوع مداخله موثر در 100 روستا از طریق برنامه های عملیاتی در حال انجام است.
وی ادامه داد: 'طرح جامع تعاملات گرم' نیز با هدف رفع گسست نسلی در حوزه های مختلف در استان به اجرا درآمده و مزایایی برای خانواده هایی که به صورت خانوادگی در سینما، مراکز تفریحی، کتابخانه و سایر اماکن عمومی حضور می یابند در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک 293 تشکل مردمی در زمینه اعتیاد در استان فعال هستند که از این تعداد 44 تشکل در حوزه پیشگیری از اعتیاد و 66 تشکل در حوزه درمان اعتیاد فعالیت دارند.
وی بیان کرد: امسال 55 طرح در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان تعریف شد که از این تعداد 35 طرح پذیرفته و برای اجرای 25 طرح 52 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
وی اظهار کرد: فعال سازی خانه تشکلهای مردم نهاد و تدوین نظام نامه همکاری تشکلها با دستگاههای اجرایی از جمله فعالیتها برای گسترش جلب مشارکت مردمی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بوده است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به آغاز فصل سرما و معضل نگهداری از کارتن خوابها و معتادین متجاهر گفت: ظرفیت نگهداری مراکز ماده 16 ترک اعتیاد دولتی در استان 350 نفر و ظرفیت مراکز ماده 16 ترک اعتیاد غیردولتی در استان هزار و 350 نفر است.
حمیدرضا پوریوسف افزود: از ابتدای امسال تاکنون 360 معتاد در مراکز دولتی ماده 16 ترک اعتیاد و هزار و 200 نفر معتاد در مراکز غیردولتی استان پذیرش شدند.
وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد دولتی از طریق بودجه دولت تامین می شوند اما برای مراکز ترک اعتیاد غیردولتی هیچ بودجه ای در نظر گرفته نشده است و شورای شهر نیز امسال هیچ مبلغی در این خصوص به مراکز ماده 16 ترک اعتیاد بخش خصوصی پرداخت نکرده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سالانه هفت میلیارد تومان برای مراکز ترک اعتیاد غیردولتی استان نیاز است. با توجه به آغاز فصل سرما شرایط زندگی برای کارتن خوابها و معتادین متجاهر بسیار دشوار می شود و مراکز بخش خصوصی هیچ تعهدی در قبال پذیرش آنان ندارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.