حجت الاسلام مجید خداوردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قرارگاه با همکاری 20 دستگاه متولی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی و بعثه مقام معظم رهبری
در زمینه خدمت رسانی فرهنگی به زائران انجام وظیفه می کند.
وی اظهار کرد: عملیات فرهنگی قرارگاه فرهنگی زائران پیاده در مبدا با تشکیل کمیته بدرقه توسط سازمان تبلیغات اسلامی و در طول مسیر با استقرار روحانیون در موکبهای پذیرایی و مکانهای استقرار انجام می شود.
وی گفت: برنامه های تبلیغی در نظر گرفته شده با هدف معرفت افزایی دینی به ویژه در حوزه زیارت برای زائران و عوامل خدماتی کاروانهای زائران پیاده برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام خداوردی افزود: فعالیتهای فرهنگی توسط تیم های جهادی مبلغین با ایجاد حلقه های معرفت در محل استقرار کاروانها در بین راه و مشهد اجرا می شود.
وی اظهار کرد: برای هر 100 زائر پیاده یک روحانی و مبلغ در نظر گرفته شده و از 2 هزار مبلغ نیز 900 مبلغه زن هستند که برای بانوان کاروانهای پیاده خدمات تبلیغی و دینی ارائه می کنند.
وی گفت: در زمان ورود زایران به مشهد کمیته استقبال تشکیل شده و پس از مراسم نیز کمیته تداوم ارتباط فعال می شود تا ارتباط و خدمات ارائه شده پیگیری و ارتباط های فرهنگی ایجاد شده حفظ و تداوم یابد.
پیش بینی می شود 320 هزار زائر پیاده طی دهه پایانی ماه صفر امسال به مشهد الرضا (ع) مشرف شوند.
تعداد زائران پیاده رضوی در مدت مشابه پارسال 270 هزار نفر بود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.