رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال شهروندان مشهدی 42 روز هوای ناسالم تنفس کرده اند که نسبت به پارسال بیشتر شده است.
وی ادامه داد: از مجموع 231 روز گذشته امسال 42 روز هوای ناسالم شامل 39 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه سنین در مشهد ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک روز بیشتر است.
مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: امسال شمار روزهای با هوای پاک نیز در مقایسه با گذشته در مشهد به نصف کاهش یافته است. از ابتدای امسال 9 روز هوای پاک در این کلانشهر ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 17 روز بود.
وی ‌همچنین علت پایداری 10 روزه آلودگی هوای مشهد را طی روزهای اخیر مربوط به وقوع پدیده وارونگی در ساعات اولیه صبح ذکر و بیان کرد: پدیده اینورژن موجب بی جنبشی هوا و جا به جا نشدن آن تا ارتفاع 2 هزار متری از سطح زمین می شود.
او افزود: طی هفته جاری ذرات معلق با منشاء داخلی باعث آلودگی هوای مشهد بوده است. این ذرات حاصل فعالیت بخش حمل و نقل و خودروها است. بر این اساس شهروندان می توانند با رعایت اصولی از جمله استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودرو های شخصی در کاهش آلاینده ها هوا نقش بسزایی ایفا کنند.
کیفیت هوای کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد که روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در آن رفت و آمد می کنند از شنبه هفته پیش تا امروز به مدت 10 روز متوالی در شرایط هشدار قرار داشته است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.