ابراهیم رودسرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا راه اندازی میدان دام را موثر بر رونق اقتصادی خوشاب توصیف و بیان کرد: نبود میدان دام سبب شده دامداران این شهرستان برای خرید و فروش دام مورد نیاز به سبزوار رفته و همین امر موجب تحمیل هزینه اضافی به بخش دامپروری می شود.
وی ادامه داد: تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، نظارت بهداشتی بر عرضه دام، شناسایی دامهای بیمار و جلوگیری از قاچاق و کشتار غیر بهداشتی دیگر مزایای ایجاد میدان دام در خوشاب هستند لذا عملیات ساخت این مکان امسال آغاز خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: زمینی به مساحت 6 هزار و 200 مترمربع برای میدان دام این شهرستان مشخص شده که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
وی افزود: با بهره برداری از این میدان علاوه بر کاهش هزینه های خرید و فروش دام، برای حداقل 20 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در فاصله 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و مشکان دارای 70 روستا است. 32 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. خوشاب که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود در چارچوب تقسیمات کشوری مهر ماه 1389 به شهرستان ارتقاء یافت.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.