به گزارش ایرنا، حمید بنایی روز پنجشنبه در همایش گرامی داشت هفته ملی سلامت بانوان افزود: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی از جمله برای بانوان ضروری است.
وی همچنین خواستار حمایت و نقش آفرینی بیشتر دستگاههای اجرایی برای توجه به مولفه های تامین سلامت و توسعه ورزش بانوان شد و اظهار کرد: عنایت به سلامت بانوان ضامن ارتقای سلامت جامعه و خانواده هاست.
وی گفت: به دلیل برخی واگرایی ها از حداقل امکانات موجود نیز برای پر کردن اوقاف فراغت و تامین تندرستی این قشر استفاده مناسب نمی شود.
فرماندار گناباد هم با بیان اینکه سهم بانوان گناباد از فضاهای ورزشی فقط چهار ساعت در روز است، تعامل و هم افزایی را لازمه کاهش مشکلات این بخش و استفاده مناسب از ظرفیتهای موجود دانست.
محمد علی نبی پور گفت: بانوان باید در نهادینه سازی ورزش عمومی و همگانی به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه پیشگام باشند.
وی توجه به مولفه های ارتقای سلامت و آموزش در بخشهای مختلف را از مطالبات بانوان این شهرستان دانست و افزود: شیوع فقر حرکتی ناشی از زندگی مدرن از تنگناهای مهم این قشر است که باید با توجه بیشتر به ورزش این نقیصه را کاهش داد.
رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد نیز کمبود نیروی انسانی را در کنار مشکلاتی مانند پراکندگی جمعیت دانش آموزی از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد و گفت: بازنشستگی حدود 30 درصد از فرهنگیان طی پنج سال آینده این مشکل را تشدید می کند.
هادی محمدپور افزود: حدود 60 درصد از جمعیت یکهزار و 880 نفری شاغلان آموزش و پرورش گناباد را بانوان تشکیل می دهند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
24 لغایت 30 مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان نامگذاری شده است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.